29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Mikaelin seurakunta

Koko perheen tanssisatu vie maailman ääriin

20.09.2016, 17:33 /  päivitetty 20.09.2016, 17:38

Mikaelinkirkolla su 9.10. klo 13. Esitystä ennen voi nauttia sunnuntailounaan lähetystyön hyväksi.

Tanssiryhmä Xaris Finlandin lastenteos on mukaansatempaava ja sadunhohtoinen tanssisatu koko perheelle. Matkan aikana tutustutaan afrikkalaiseen, kiinalaiseen ja intialaiseen kulttuuriin musiikin ja tanssin keinoin. Kulttuurien kohtaamisen myötä pohditaan maailman lasten erilaisia elämäntilanteita, kuten kuivuutta, lukutaidottomuutta ja köyhyyttä. Samalla opitaan, että pienikin lahja voi auttaa ja että ystävyys kantaa yli rajojen.

Finland on osa kansainvälistä kristittyjen ammattitanssijoiden ryhmää Xaris Dance Companya. Xaris Finlandin korkeatasoinen tanssi koskettaa kauneudellaan ja käsittelee laajasti elämän koko kirjoa sekä pyhän kohtaamista kaihtamatta kipeitä tai kepeitäkään aiheita.

Kansainvälinen ryhmä on toiminut Euroopassa vuodesta 1996 ja mukana on ollut yli 50 tanssijaa 25 maasta. Suomessa ryhmä on toiminut aktiivisesti vuodesta 2003. Tällä hetkellä Xaris Finlandissa työskentelee 8 tanssijaa.

Esitykseen on ilmainen sisäänpääsy, ovella kerätään kolehti lähetystyölle.

Ennen esitystä vietetään class=" "
target="_blank">Ekumeenista lähetyspyhän messua
Mikaelinkirkossa klo 11 ja messun jälkeen klo 12 on mahdollista nauttia lounasta lähetystyön hyväksi; 7€/aikuinen, 3€/lapsi.