01.09. Onneksi olkoon: Pirkka | Palaute

Kouluikäisten kerhot syksyllä 2024

Mikaelin seurakunta

20.08.2024, 14:57 /  päivitetty 31.08.2024, 14:23
Kaipaako lapsesi harrastusta? Syksyllä on luvassa taas monenlaista maksutonta ja hauskaa tekemistä arki-iltoihin, kun kerhotoiminta pyörähtää käyntiin. Tervetuloa mukaan!
Piirroskuvat pizzatarjotinta kannattelevasta pojasta ja lattialla kynttilän äärellä istuvista henkilöistä sekä teksti :

Uusi kerhokausi on ihan nurkan takana! Ilmoittautuminen kerhoihin alkaa maanantaiaamuna 26.8. täällä. Kerhot alkavat viikolla 36, ma 2.9. alkaen ja jatkuvat viikolle 48, eli viimeiset kerhot pidetään to 28.11. Syyslomaviikolla 42 kerhoja ei pidetä. Kerhoja ohjaavat vapaaehtoiset nuoret ja nuoret aikuiset.

Kokoontumispaikasta ja viikonpäivästä riippumatta kokkikerhoissa kokkaillaan samaa reseptiä aina viikon ajan. Kerholaiset ja kerhonohjaajat voivat yhdessä valita reseptit kolmelle kerhokerralle.

Temppu- ja tanssikerhoon tarvitsee liikkumiseen sopivat vaatteet ja ehkä vesipullon. Tanssikerhoon voi ottaa mukaan sisäliikuntaan sopivat kengät, mutta pärjää ilmankin.

Huomaathan, että mikäli kerhoryhmään ei ilmoittaudu vähintään neljää kerholaista syyskuun viimeiseen kerhokertaan mennessä tai kerholaisten määrä ryhmässä laskee myöhemmin kerhokaudella alle neljään, kerho päättyy. Tällöin huoltajille ilmoitetaan erikseen kerhon päättymisestä ja etsitään kerholaisille mahdollisuuksien mukaan paikat muista kerhoryhmistä. (In english below.)

Kerhot Mikaelinkirkolla (Emännänpolku 1)

MAANANTAISIN

Kokkikerho 1.-4.-lk. klo 17-18.30 (Anna, Inka, Sanni, Lyyti ja Elviira) Kokkikerhoissa kokkaillaan ja leivotaan vuoroin suolaista ja makeaa ja lopuksi syödään yhdessä, ehkä joskus saadaan viemisiä kotiinkin.

TIISTAISIN

Kädentaitokerho 2.-4.-lk klo 15.30-17 (Aura ja Venla) Kerhossa työskennellään monenlaisten käsityö- ja askartelumateriaalien parissa.

Kokkikerho 1.-4.-lk klo 17.30-19.00 (Heidi, Sara, Verna ja Viivi)

Toimintakerho 1.-5.-lk klo 18-19 (Anneli ja Viola) Tiedossa on monenlaista puuhaa: kisoja, pelejä, askartelua. Myös kerholaisten toiveita kuunnellaan.

KESKIVIIKKOISIN

Korukerho 2.-4.-lk klo 17-18.30 (Anni ja Greta) Tule tekemään erilaisia koruja vaihtuvista materiaaleista. Syksyn mittaan teemme ainakin kirsikkarannekorun minihelmistä, donitsiriipuksen massasta kaulakoruksi, nallekarkkikorvikset ja muotoilemme itse sormuksia.

Kerhot Vartiokylän kirkolla (Kiviportintie 5)

MAANANTAISIN

Kokkikerho 5.-7.-lk. klo 19-20.30 (Iitu ja Ella) Kokkikerhoissa kokkaillaan ja leivotaan vuoroin suolaista ja makeaa ja lopuksi syödään yhdessä, ehkä joskus saadaan viemisiä kotiinkin.

TIISTAISIN

Kokkikerho 1.-3.-lk klo 16.30-18 (Viena ja Emma)

Korukerho 1.-3.-lk klo 17-18 (Ada ja Sofie) Tule tekemään erilaisia koruja vaihtuvista materiaaleista. Syksyn mittaan teemme ainakin kirsikkarannekorun minihelmistä, donitsiriipuksen massasta kaulakoruksi, enkelinsiipikorvikset ja muotoilemme itse sormuksia.

Temppukerho 1.-3.-lk klo 17-18 (Inari ja Pihla) Liikuntasalissa on tilaa temppuilla! Kerhossa leikitään liikuntaleikkejä ja harjoitellaan erilaisia temppuja sekä iloitaan omista taidoista.

Temppukerho 4.-7.-lk klo 18.15-19.15 (Inari ja Pihla)

Kokkikerho 4.-7.-lk klo 18.30-20 (Aleksi, Eetu, Oliver ja Onni) (Ilmoittautumislomakkeella kerhon ikäryhmä saattaa olla edelleen 4.-6.-lk, siitä huolimatta myös 7.-luokkalaiset ovat tervetulleita ja ilmoittautuminen on mahdollista.)

KESKIVIIKKOISIN

Kokkikerho 1.-3.-lk klo 16.30-18 (Ansku ja Tessa)

Tanssikerho 1.-4.-lk klo 17-18 (Heidi ja Viivi) Tule oppimaan niin katutanssin perusteita kuin trendijuttujakin, harjoittelemaan erilaisia koreografioita sekä tietysti pitämään hauskaa! Et tarvitse aiempaa tanssikokemusta, kerhossa opetellaan yhdessä. HUOM! Kerho alkaa vasta 11.9. ja sitä ei pidetä 2.10. eikä 6.11.

Kokkikerho 4.-6.-lk klo 18.30-20 (Evelin ja Iiris )

TORSTAISIN

Kokkikerho 1.-3.-lk klo 16.30-18 (Krista, Sara ja Milla)

Ilmoittaudu mukaan 26.8. alkaen tästä linkistä. Lapsi voidaan ilmoittaa enintään kahteen kerhoon, joista vain toinen voi olla kokkikerho. Ilmoittautumisvaiheessa on nähtävissä, mikäli jokin kerho on jo täynnä. Kun ilmoittautuminen onnistuu, on kerholainen saanut kerhopaikan. Jos mahdollista, ilmoitathan lapsen samalla kertaa molempiin valittuihin kerhoihin, sillä järjestelmä ei jostain syystä anna tehdä ilmoittautumista toista kertaa. Lisätietoja kerhoista ja kouluikäisten toiminnasta antaa nuorisotyönohjaaja Venla Vänskä p. 050 911 0459, etunimi.sukunimi@evl.fi, otathan ensisijaisesti yhteyttä sähköpostilla, kiitos.

Mikäli ilmoittaudut ensimmäistä kertaa, järjestelmämme vaatii vahvan tunnistautumisen. Varaathan siis pankkitunnukset esille. Mikäli sinulle on jo tunnukset, tarvitsee sinun vain kirjautua sisään. Kirjautumisen ongelmatilanteissa ota yhteyttä prime.tuki-helsinki@evl.fi.

**

The hobby clubs (a.k.a. Kouluikäisten kerhot) are open to all children in the age group of 7 to 14 years (from 1st graders to 8th graders) via enrolment.

Club enrolment for the autumn season begins on the morning of the 26th of August via this link. If you are enrolling for the first time, the system requires a strong identification, so please have your online banking credentials ready at hand. If there's a problem when signing in, please contact prime.tuki-helsinki@evl.fi.

Available clubs are described above (in Finnish only, sorry). Child can attend two clubs at most, but only one can be a cooking club (kokkikerho). Club season begins on the 2nd of September and ends on the November 28th. There are no gatherings between 14th and 20th of October. All our clubs are free of charge. We speak mainly Finnish, but you are welcome to join even if it isn't your strongest language.‍