02.05. Onneksi olkoon: Viivi, Vuokko | Palaute
Mikaelin seurakunta

Mikaelin seurakunta 2023 – sua varten

27.12.2022, 13:16 /  päivitetty 31.12.2022, 16:59
Vuoden alusta Vartiokylän ja Mikaelin seurakunnat ovat yhdistäneet voimansa. Seurakunta on Helsingin neljänneksi suurin ja jäseniä on noin 24.000.
Kirkkoherra Jukka pakarisen kuva ja kartta uudesta Mikaelin seurakunnan alueesta sinisellä pohjalla

Mikaelin seurakunnan kirkkoherra on Jukka Pakarinen.

- Seurakuntien yhdistyminen tuo uudelle seurakunnalle huomattavasti paremmat resurssit vastata alueen haasteisiin. Entistä paremmin voimme olla ”sua varten”, joka on seurakunnan toimintaa ohjaava lause, sanoo Jukka Pakarinen.

Tutut ryhmät kokoontuvat jatkossakin, eri puolilla seurakuntaa. Tekemistä löytyy niin käsityön harrastajille, lapsiperheille kuin opinjanoisille. Diakonien vastaanotolla voi ratkoa talouden solmuja ja yhteiset ruokailut kokoavat väkeä vauvasta vaariin. Nettisivun tapahtumakalenterista löytyvät tiedot kaikista tapahtumistamme.

Mikaelin seurakunnan alueella on nyt viisi kirkkorakennusta, Matteuksenkirkko, Mikaelinkirkko, Puotilan kappeli, Vartiokylän kirkko ja Östersundomin kappeli.

Messua vietetään sunnuntaisin klo 10 Vartiokylän kirkolla ja klo 12 Mikaelinkirkolla joitakin poikkeussunnuntaita lukuunottamatta. Matteuksenkirkolla on keskipäivän messu perjantaisin klo 12 ja Puotilan kappelilla torstai-illan kappelimessu klo 18.

Seurakuntaan valittiin uudet päättäjät vaaleissa marraskuussa 2022. Luottamushenkilöt ovat suunnittelemassa seurakunnan toimintaa seuraavan nelivuotiskauden ajan ja tekevät yhteisessä kirkkovaltuustossa päätöksiä, jotka koskevat koko Helsingin seurakuntayhtymää.

Miten me voisimme olla juuri sua varten? Lähetä meille ideoita, risuja ja ruusuja osoitteeseen: helsinginmikael.srk@evl.fi