30.04. Onneksi olkoon: Mirja, Miia, Mira, Mirva, Mirka, Mirjami, Mirella, Mirkka | Palaute
Mikaelin seurakunta

Pyhiinvaellukset Itä-Helsingissä kesällä 2024

05.04.2024, 09:55 /  päivitetty 15.04.2024, 15:18
Itä-Helsingissä pyhiinvaeltaja pääsee kulkemaan vehreissä puistoissa, meren rannalla ja historiallisilla paikoilla.
Pyhiinvaeltajia rannalla Itä-Helsingissä. Hiekkamaata, taivaalla kumpuilevia pilviä

Pyhiinvaellus yhdistää luonnossa kulkemisen, hiljentymisen, liikkeellä olon ja irtioton arjesta. Pyhiinvaellukset Itä-Helsingissä vievät merelle, metsiin ja kaupunkiluontoon. Vaelluksien lähtöpaikoille pääsee HSL:n liikennevälineillä.

Pyhiinvaelluksissa oleellista ei ole vauhti, vaan sisäinen matka. Siitä huolimatta niille on hyvä varata mukaan juotavaa, pienet eväät ja säänmukainen varustus. Reitit eivät ole esteettömiä, vaan kulkevat poluilla.

‍Kesän 2024 pyhiinvaelluksista ja teemasta ylipäänsä kuulet pyhiinvaellusillassa Matteuksenkirkolla tiistaina 28.5. klo 17. Illassa puhutaan pyhiinvaelluksista niin käytännön kuin tausta-ajatusten tasolla. Tilaisuus on maksuton. Kahvitarjoilu.