22.08. Onneksi olkoon: Iivari, Iivo | Palaute

Vapaaehtoisia kutsutaan mukaan Pride-liputukseen

Mikaelin seurakunta

05.06.2024, 16:44
Taustalla pride-lipun värit, edessä valkoinen silhuetti kuva Mikaelin seurakunnan kirkoista.

Helsinki Pride -viikkoa vietetään 24.6.-30.6.2024. Mikaelin seurakunta osallistuu Pride-viikon liputukseen, koska haluamme sillä tehdä näkyväksi tukemme kaikille vähemmistöille ja muistuttaa, että kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita. Sateenkaarilippu on yhdenvertaisuuden ja ihmisoikeuksien symboli, ja ennen kaikkea, se ei ole ketään vastaan. Nyt etsimmekin perheitä tai henkilöitä mukaan vapaaehtoisrinkiin laskemaan ja nostamaan lippua. Tehtävä on seuraavanlainen: vapaaehtoinen laskee lipun illalla noin klo 21, pitää sen kotonaan yön yli säilytyksessä, ja tulee nostamaan sen taas salkoon kirkolle aamulla noin klo 9. Kellonajoissa joustoa omien menojen mukaan, pääasia, että lippu saadaan salkoon.

Jos sinä, vaikka ystäväsi tai perheesi kanssa voisitte olla mukana tässä, laita sähköpostia helsinginmikael.diakonia (at) evl.fi, mukaan yhteystiedot ja mitkä päivät sopisivat. Lipun laskua ja nostoa on Mikaelinkirkolla Kontulassa ja Puotilan kappelilla.