04.05. Onneksi olkoon: Roosa, Rosa, Ruusu | Palaute
Munkkiniemen seurakunta

Tammikuun ystäväkirje 2022

12.01.2022, 16:01
Suuri kiitos teille kaikille tuesta, mukanaolosta ja rukouksista lähetystoimintamme hyväksi!
Lähetystyö on Jumalan luomistyön jatkamista, ja seurakuntamme toteuttaa Kristuksen meille antamaa lähetystehtävää (Matt. 28:18-20).

Rukoilemme voimia ja siunausta työkentille. Muun muassa nimikkolähettimme Katariina Väisänen Thaimaa ja Kastepohjat Singapore, Sodderin seurakunta Venäjän Karjala, Huopalahden rovastikunnan ystävyysseurakunta Sortavala, Raamatun käännöstyö Suomen Pipliaseuran kautta sekä tukea saavat kirkon viralliset lähetysjärjestömme. Kiitämme kaikkien pyyteettömästä työstä ja hyvän tekemisestä koronan sallimissa rajoissa. Kiitämme vierailuista seurakunnassamme, ja tervetuloa uudelleen kertomaan kuulumisia.

Jeesus sanoo: Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo. Nämä Vapahtajamme sanat ovat tutut kastejuhlasta. Sanat lausutaan, kun kastetulle lapselle sytytetään oma kastekynttilä. Kaste liittää meidät valoista suurimpaan, joulun lapseen, joka juuri oli meidän kaikkien jouluvieraana.

Jos ihminen haluaa olla suuri Jumalan valtakunnassa, hänen on oltava pienen lapsen kaltainen nöyryydessä, uskon yksinkertaisuudessa ja rakkauden aitoudessa. Kohtaamme kaikenlaisia ihmisiä: nöyriä ja ylpeitä, uskonnollisia ja epäileviä, oppineita ja oppimattomia, rikkaita ja köyhiä, valoisia ja varjoisia. Erilaisia luonteita ei voi kohdata aina samalla tavalla, mutta kaikki tarvitsevat ystävällisyyttä ja välittämistä, toivon säteitä elämän arkeen ja juhlaan.

Joulun suuri ja lohduttava sanoma on valon voitto pimeydestä. Joulu tulee joka vuosi, mutta iloisen juhlan keskellä moni kohtaa sairautta, surua, kuolemaa, ahdistusta, pelkoa, väkivaltaa, yksinäisyyttä. Herra pysy vierellämme. Armahda meitä. Yhdistä meitä toisiimme. Auta, tue, lohduta, rakasta meitä sellaisina kuin olemme. Tarvitsemme toisiamme, lähellä ja kaukana. Herätä meissä yhteinen toivo paremmasta huomisesta. Anna sydämeemme rakkaus lähimmäiseen, ihmiseen.

Kauniita ovat sanat: "Ken lähimmäistä rakastaa, ei läheltään voi karkoittaa Jumalaa."

Ystävällinen hymy, kirkas ja välittävä katse sekä lämmin sydän ovat elämämme ilo. Aitoa rakkautta ei koskaan mikään tavara voi voittaa. Kiitos, tapahtukoon Herramme tahto.

Kirkon ovi on avoinna. Siellä saamme hetken viivähtää, levätä, hiljentyä, kerätä voimaa ja rauhaa elämäämme. Toiselle luonto, meri, taivas ja metsä antavat eheyttävää rakkautta. Toisia kiehtovat katujen, rakennusten ja kattojen viivat, kenties koneiden ja liikenteen elämä. Jumala kuitenkin puhuttelee jokaista. Lähetystyön tekijät ovat kaltaisiamme tavallisia ihmisiä, ja kuljemme samassa joukossa luottaen Jumalan johdatukseen ja rakkauteen. Tänä vuonna tarvitsemme Jumalan ja Raamatun uudesti luovaa valoa.

Lämpimästi tervetuloa mukaan lähetystyön tapahtumiin!

Kerro toivomuksia ja ideoita.

Kiittäen ja iloiten teistä kaikista,

Raija Hosio