29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Munkkiniemen seurakunta

Joulun keräyksissä annetaan ja saadaan joulumieltä – näin voit osallistua Munkkiniemen seurakunnassa

Munkkiniemen seurakunta

07.11.2023, 15:53 /  päivitetty 16.11.2023, 14:55
valleanpunaisella pohjalla Rakenna joulupuu -logo sekä teksti Jouluiloa lähimäiselle

Varat voivat olla vähissä esimerkiksi työttömyyden, sairauden tai muun elämäntilanteen vuoksi – silloin jo perustarvikkeidenkin hankinta saattaa olla hyvin hankalaa. Joulun ajan keräysten lahjoituksilla voimme tuoda pilkahduksen jouluiloa lähimmäisillemme sekä arkeen että juhlaan. Lue alta lisää keräyksistä sekä ohjeet lahjoittamiseen.

Jouluiloa lähimmäiselle -keräyksellä kerätään säilyviä ruokatarvikkeita

Jouluiloa lähimmäiselle -keräyksellä keräämme pitkään säilyviä elintarvikkeita kuten kahvia, riisiä ja erilaisia säilykkeitä Munkkiniemen seurakunnan alueella asuville apua tarvitseville jaettavaksi. Keräyksestä saaduilla ruokatarpeilla ja muilla tarvikkeilla voimme auttaa heikommassa taloudellisessa tilanteessa olevien arkea joulun alla ja joulun jälkeenkin. Jokainen lahjoitus on tärkeä ja tulee tarpeeseen.

Voit tuoda lahjoituksesi meille lauantaina 25.11. tai sunnuntaina 3.12.

Olemme mukana Munkkivuoren Ostarin joulunavaustapahtumassa lauantaina 25.11. klo 11 – 14.30. Voit tuoda lahjoituksesi keräyskärryymme – nappaa samalla mukaan joulun ajan esitteemme!

Sunnuntaina 3.12. vietämme Munkkivuoren kirkolla Munkin sunnuntaita klo 11–14.30. Luvassa on monenlaista ohjelmaa ja pihalla on myös keräyskärry ruokatarvikkeita varten klo 12.30–14.30.Tervetuloa juhlimaan samalla myös 60-vuotiasta Munkkivuoren kirkkoa!

Rakenna joulupuu -keräys ilahduttaa joululahjoilla

Haluaisitko ilahduttaa Munkkiniemen seurakunnan alueella asuvaa lasta tai yksinäistä aikuista tai vanhusta? Voit osallistua Rakenna joulupuu -keräykseen 3.12. – 13.12.

Toimi näin: tule valitsemaan Munkkivuoren kirkon joulukuusesta toivekortti ja toimita kortissa mainittu lahja meille virastolle (Raumantie 3) keskiviikkoon 13.12. mennessä.

Seurakuntamme alueella asuu perheitä ja yksinäisiä ihmisiä, jotka esim. työttömyyden tai sairauden vuoksi sinnittelevät pienillä tuloilla. Tiedossamme on lapsia, jotka ilman ulkopuolisten tukea saattaisivat tänä jouluna jäädä ilman joululahjaa. Ja aikuisia, jotka jäisivät ilman jouluherkkuja.

Munkkiniemen seurakunnan diakoniatyön kautta jaamme lahjaksi saamiamme lahjakortteja tai esimerkiksi herkkukoreja seurakunnan alueella asuvien vähävaraisten perheiden lasten ja aikuisten iloksi. Sinulla on mahdollisuus osallistua lahjatoiveiden toteuttamiseen hankkimalla lahjakortti tai jouluisia herkkuja. Lahjatoiveiden/lahjakorttien enimmäisarvo on 60 e.

Tarkemmat tiedot löytyvät kuusessa olevista korteista. Laitetaan hyvä kiertämään!

Lisätiedot keräyksistä: Mia Salmio, puh. 09 2340 5128, sähköposti: mia.salmio@evl.fi