04.05. Onneksi olkoon: Roosa, Rosa, Ruusu | Palaute
Munkkiniemen seurakunta

Munkkiniemen kirkolla lähetyksen
pihajuhlassa kuultiin nimikkolähettiemme terveiset maailmalta

09.09.2022, 10:15 /  päivitetty 12.09.2022, 14:34
Torstaina 25.8. oltiin vielä kesäisissä tunnelmissa, kun Munkkiniemen kirkolla vietettiin lähetyksen pihajuhlaa.
Munkkiniemen kirkko, risti

Kuulimme tilaisuudessa nimikkolähettiemme terveisiä Aasiasta sekä itäkarjalaisen ystävyysseurakuntamme Sodderin seurakunnan kuulumisia. Kahvi, perinteinen pannukakku ja muut herkut maistuivat myös - kiitos kaikille tilaisuuteen osallistuneille lähetyksen ystäville!

Lähetyksen pihajuhlan myyntipöytä Munkkiniemen kirkolla 2022

Katariina Väisänen Suomen Lähetysseurasta: "Thaimaassa palataan nyt koronan jälkeiseen uuteen normaaliin”

Nimikkolähettimme Suomen Lähetysseuran Katariina Väisänen kertoi kuulumisia videotervehdyksellä Thaimaan Bangkokista. Väisänen työskentelee hankehallinnon asiantuntijana ja tekee yhteistyötä muun muassa Thaimaan evankelisluterilaisen kirkon sekä Myanmarin luterilaisten kirkkojen sekä kahden kehitysyhteistyöjärjestön kanssa. Sekä Thaimaassa että Myanmarissa palataan Väisäsen mukaan nyt pikkuhiljaa koronan jälkeiseen ”uuteen normaaliin”. Koulut aukeavat ja mm. parilla vuodella siirtyneitä diakonian hankkeita päästään vihdoin toteuttamaan, kun matkustusrajoituksia puretaan. Myanmarissa sisällissota kuitenkin jatkuu. Myös toivon merkkejä on mutta tukea ja rukouksia tarvitaan.

Katso Katariina Väisäsen videotervehdys kokonaisuudessaan artikkelin lopusta.

Lue lisää Suomen Lähetysseurasta

Ilkka Kastepohja: "Radio tuo lohtua syrjäytyneillekin"

Ilkka Kastepohja tekee työtä Singaporeen, Kaakkois-Aasiaan tällä hetkellä Suomesta käsin. Ilkka tukee TWR-Aasian (TWR = Trans Word Radio) mediakehitystyötä ja toimii Sansan Aasian aluepäällikkönä. Medialähetystyö tavoittaa erityisesti heitä, joiden on vaikea muuten kuulla evankeliumia. Ilkka Kastepohja avasi puheenvuorossaan erityisesti Sansan radiotyötä: tiheään asutuilla alueilla radion kuuluvuusalueella on miljoonia ihmisiä ja radio voi tuoda lohtua syrjäytyneillekin.

Kiinassa tilanne on haastava, sillä Kiinan valtio rajoittaa tällä hetkellä voimakkaasti muun muassa kristillisten radiokanavien toimintaa. Positiivista kehitystä sen sijaan on saatu muun muassa Indonesiassa jossa Batamin saarella toimiva radioasema be FM 107 on toteuttanut onnistuneen kanavauudistuksen. Radio tavoittaa nyt entistä enemmän nuorempaa sukupolvea – myös Singaporen alueella jossa asuu runsaasti indonesialaisia vierastyöläisiä. Radiolla tavoittaa paljon myös esimerkiksi kotiäitejä, joille radio tarjoaa monenlaista hyödyllistä tietoa ja hyvää sanomaa.

Medialähetys Sanansaattajat

Sansan toimintaan Aasiassa ja muualla maailmassa voit tutustua myös Sansan YouTube –kanavalla: Sansa TV

Ilkka kastepohja puhumassa Munkkiniemen kirkossa

Pekka Palosaarella on pitkä kokemus Sodderin seurakunnasta Itä-Karjalassa

Pekka Palosaari on Venäjällä Itä-Karjalassa sijaitsevan ystävyysseurakuntamme Inkerin luterilaisen kirkon Sodderin seurakunnan pitkäaikainen pappi. Palosaari kertoi kuulijoille värikkäästi seurakunnan elämästä Sodderissa – välillä kuulimme karjalan kieltäkin - ja kiitti Munkkiniemen seurakuntaa saadusta avusta. Ystävyysseurakuntien tuella on esimerkiksi korjattu Sodderin kirkon katto sekä hankittu auto, josta on suuri apu seurakunnan arjessa.

Pekka Palosaari puhuu Munkkiniemen kirkolla lähetyksen pihajuhlassa

Lämmin kiitos puhujille, tapahtumassa vierailleille sekä tapahtuman järjestelyihin osallistuneille!

Katso Katariina Väisäsen videotervehdys Thaimaan Bangkokista

Saat halutessasi videoon tekstityksen näkyviin klikkaamalla videoikkunan alalaidan tekstityskuvaketta.