29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Munkkiniemen seurakunta

Seurakuntaneuvoston päätöksiä

05.10.2023, 19:52
Seurakuntaneuvosto valitsi seurakunnalle uuden seurakuntasihteerin ja nimikkolähetin, antoi pyydettyjä lausuntoja sekä tuloutti lahjoitusvaroja.
Tummansinisellä taustalla teksti

Syyskauden toisessa kokouksessaan 4.10. Munkkiniemen seurakuntaneuvosto keskusteli ja kommentoi valmisteilla olevaa Kirkko Helsingissä -strategiaa sekä seurakuntayhtymän talousarvioesitystä ja ehdotusta uudeksi perussäännöksi.

Pitkäaikaisen seurakuntasihteerimme Ulla Rytkösen eläkkeelle jääminen merkittiin tiedoksi ja häntä kiitettiin lämpimästi sitoutuneesta ja osaavasta työstä. Seurakuntaneuvosto valitsi uudeksi seurakuntasihteeriksi tällä hetkellä seurakunnan lastenohjaajana työskentelevän Auli Etäniemen. Hän aloittaa virallisesti uudessa tehtävässä 1.12., mutta sijaistaa sihteeriä jo syksyn ajan.

Seurakuntaneuvosto hyväksyi päivitetyt lähetyskannatussummat kolmen kumppanijärjestön eli Suomen Lähetysseuran, Suomen Pipliaseuran sekä Medialähetys Sanansaattajien osalta. Lisäksi seurakunnalle valittiin uusi nimikkolähetti kautensa päättäneen työntekijän tilalle. Uusi nimikkolähettimme on Suomen lähetysseuran Thaimaassa työskentelevä hankehallinnon asiantuntija Eija Mustonen.

Lisäksi seurakuntaneuvosto tuloutti lähetykselle varattuja lahjoitusvaroja käyttösuunnitelman mukaisesti ja myönsi niistä avustusta yllämainituille kumppanijärjestöille sekä Sortavalan ja Sodderin seurakunnille.