28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute
Myllypuron kirkko

Myllypuron kirkko tarjosi yösijan Kodittomien yönä

18.10.2016, 13:14

Ilmojen viiletessä ovat Myllypuron kirkon Kodittomien yöt taas käynnistyneet. Asunnottomien yönä ma 17.10. järjestetyssä tapahtumassa kymmenkunta koditonta nukkui yönsä seurakuntasalin lattialle pedatuilla patjoilla. Hartaudessa ja ruokailussa kävi enemmänkin porukkaa. Myös lämpimille vaatteille löytyi uusia käyttäjiä.

Tämän syksyn ensimmäiseen Kodittomien yöhön saatiin vieraaksi Helsingin piispa Irja Askola. - Tänä iltana on kahdenlainen fiilis: toisaalta surullinen siitä, että hyvästä edistymisestä huolimatta edelleen on tuhansia asunnottomia. Toisaalta on hienoa, että meillä järjestetään näitä tapahtumia ja saadaan asunnottomuutta yleiseen tietoisuuteen, hän totesi.

Kodittomien öiden järjestäminen on mahdollista sitoutuneen vapaaehtoisjoukon ansiosta. Seuraavan kerran ne pidetään pe 18.11. ja 9.12.2016.