16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute

Oulunkylän kirkon takkahuone

Oulunkylän seurakunta

24.01.2024, 10:30

Yleistä tilaisuuksien järjestämisestä seurakunnan tiloissa

Lämpimästi tervetuloa järjestämään tilaisuutta seurakunnan tiloihin!

Tämä ohje koskee esimerkiksi kastekahvien tai muistotilaisuuden järjestämistä seurakuntasalissa tai muissa kahvitustiloissa

Tilaa voi tulla valmistelemaan varausajan alkaessa, ja sen tulisi olla siivottu varausajan päättyessä. Tilan varaaja vastaa järjestelyistä, tarjoilujen laittamisesta sekä tilan loppusiivouksesta ja astioiden tiskauksesta. Suntio neuvoo ja opastaa tarvittaessa esim. keittiölaitteiden käytössä.

• Jääkaappitilaa on käytettävissä ruuille.
  • Kukkamaljakoita ja kynttilänjalkoja saa lainata.
  • Kaikki ”kuluvat” tarvikkeet, esim. servetit, kynttilät, kahvi jne. tuodaan itse.
  • Seurakunta tarjoaa pöytäliinan tarjoilupöytään. Muihin pöytiin pöytäliinat pitää tuoda itse, mikäli haluaa liinat.
  • Tiloissa on lapsille syöttötuoleja.

Tiloja saa järjestellä haluamallaan tavalla, kun palauttaa lopuksi kalusteet alkuperäiseen järjestykseen.

Loppusiivousohjeet:

• kalusteet paikalleen
  • astioiden tiskaus ja laittaminen paikalleen
  • käytettyjen laitteiden pesu (esim. kahvinkeitin)
  • keittiön tasojen pyyhkiminen
  • pöytien pyyhkiminen

Tilat ovat ilmaisia kirkon jäsenille kirkollisissa toimituksissa.

Kirkkoon kuulumattomien tilavuokrat:

• Takkahuone/muu juhlatila: muistotilaisuus 100 € / max. 6 tuntia. Ylimeneviltä tunneilta 50 € / alkava tunti.
  • Alle 18-vuotiaan lapsen siunauksessa ja muistotilaisuudessa ei peritä tilavuokraa riippumatta jäsenyydestä.
  • Vihkiminen/häät: Jos vihkipari kuuluu toiseen kirkkokuntaan ja vihkijä kyseisestä kirkkokunnasta, noudatamme nk. ekumeenisen vieraanvaraisuuden periaatetta. Tilasta ei veloiteta vuokraa 1 h osalta. Ylimeneviltä tunneilta 50 €/alkava tunti. Suntio on paikalla, mutta vihkipari vastaa itse musiikista. Juhlatilasta peritään tuntiperusteinen vuokra (50€/tunti)
  • Siviilivihkimisiä ei toimiteta seurakunnan kirkoissa.

Tilaa voi vuokrata myös muihin tilaisuuksiin, esimerkiksi perhejuhliin tai kokouksiin. Tarkemmat tiedot tilavuokrista.