01.05. Onneksi olkoon: Vappu, Valpuri | Palaute

Nuorten kevät 2024

Oulunkylän seurakunta

09.01.2024, 13:26
Oulunkylän seurakunnan nuorten toiminta on tarkoitettu kaikille rippikouluikäisille ja sitä vanhemmille nuorille. Kaikkeen toimintaan saat tulla juuri sellaisena kuin olet.

Matalan Majan illat

torstaisin 11.1.-2.5. (ei 22.2. & 28.3.) klo 17-21

Nuorisotila Kakkonen (Pohjolankatu 2) on nuorten oma olohuone, minne tulla hengähtämään arjen kiireiden keskellä. Matalan Majan iltoihin ovat tervetulleita kaikki rippikouluikäiset ja sitä vanhemmat nuoret ja nuoret aikuiset, pelaamaan, juttelemaan, kuuntelemaan musiikkia ja tapaamaan toisiaan sekä seurakunnan työntekijöitä.

Tarjolla on aina myös pientä syötävää. Voit osallistua iltaan koko ajaksi, tai vain hetkeksi omien menojesi mukaan. Matalan majan ilta ei maksa mitään, eikä sinne tarvitse ilmoittautua. Ovet ovat avoinna!

Ovet aukeavat klo 17. Pientä yhteistä ohjelmaa järjestetään noin klo 18 ja iltahartaus pidetään noin klo 20:30.

Extra-Matala

sunnuntaisin 21.1.2024 / 17.3.2024 / 14.4.2024 / 5.5.2024 isoskoulutuksen jälkeen, klo 17.30–19.30

Kuin Matalan majan nuortenilta, mutta sunnuntaisin isoskoulutuksen jälkeen.

Tervetuloa viettämään leppoisaa sunnuntai-iltaa yhdessä iltapalan merkeissä. Myös muut kuin isoskoulutuksessa mukana olevat nuoret ovat tervetulleita!

VaiKo eli nuorten vaikuttajakokous

VaiKo on nuorten oma vaikuttajakokous, jossa on nimensä mukaan mahdollisuus päästä vaikuttamaan seurakunnan asioihin. VaiKon kokoukset ovat aina avoimia kaikille nuorille, eli voit tulla mukaan milloin vain pääset!

VaiKo on olemassaolonsa aikana mm. sisustanut nuortentilaa, suunnitellut ja tilannut nuorten huppareita sekä tavannut seurakunnan päättäjiä, eli seurakuntaneuvoston jäseniä. Tule kertomaan mitä uutta nuortentila Kakkoselle tarvittaisiin? Mille retkelle lähdettäisiin yhdessä? Tilattaisiinko seurakunnan huppareita tai sukkia? Mitä syötävää Matalan Majan illassa olisi hyvä tarjoilla? Mihin kaikkeen te nuoret voitte vaikuttaa seurakunnassa?

Kevään VaiKot kokoontuvat Matalan Majan iltojen yhteydessä torstaisin 25.1.2024 / 7.3.2024 / 11.4.2024 klo 18-19.

Isoskoulutus 1. & 2. vuoden isosille

sunnuntaisin 21.1.2024 / 11.2.2024 / 17.3.2024 / 14.4.2024 / 5.5.2024 Käpylän kirkolla klo 15–17.

Isoskoulutus on tarkoitettu rippikoulun käyneille nuorille. Isoskoulutuksessa pääset harjoittelemaan isosen taitoja kuten ryhmänohjaamista, leikkien vetämistä, ryhmäyttämistä ja heittäytymistä. Isoskoulutukseen kuuluu myös käytännön TET-harjoittelu, sekä isosleiri. Isoskoulutukseen voit vielä tulla mukaan, vaikka et syksyn aikana olisikaan osallistunut koulutuksiin. Isoskoulutus on maksuton. Ilmoittaudu laittamalla viestiä rippikoulupappi Tiialle.

Kevään isosleiri

Porkkalan leirikeskuksessa 19.–21.4.2024.

Isosleirillä harjoitellaan isosen taitoja käytännössä, pidetään hauskaa ja ollaan yhdessä! Leiri on tarkoitettu isoskoulutuksessa mukana oleville nuorille. Leiri on maksuton, ilmoittautumisohjeet jaetaan isoskoulutuksessa mukana oleville.‍

Tilkkutäkkimessu ja kauden päätösjuhla

torstaina 9.5.2024 klo 18-19:30 Käpylän kirkolla.

Messua rakennetaan yhdessä nuorten kanssa ja siinä siunataan kesän isoset ja apuohjaajat tehtäviinsä. Messun musiikki koostuu ripareilta tutuista nuoren seurakunnan veisuista. Messu on avoin kaikille.

Messun jälkeen jaetaan isoskoulutuksen todistukset ja vietetään nuorten kevätkauden päätösjuhlaa Käpylän kirkon pihalla. Tervetuloa!

Seuraa somea! Laita seurantaan Oulunkylän seurakunnan nuorten oma instagram-tili @Ogelinsrknuoret sekä Snapchat @Ogelinsrk, niin pysyt perässä kevään tapahtumista!

Ps. hei sinä jo 18-vuotta täyttänyt: käy katsomassa mitä toimintaa Oulunkylän seurakunnalla on nuorille aikuisille tästä linkistä.