29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute

17.01.2023, 14:37
Punatiilinen kirkko.

Seurakuntaneuvosto

Seurakuntaneuvosto vastaa seurakunnan toiminnan strategisesta suunnittelusta sekä päättää rahojen ja kirkkotilojen käytöstä. Oulunkylän seurakunnan seurakuntaneuvostossa on 14 jäsentä. Jäsenet valitaan joka neljäs vuosi seurakuntavaaleilla. Nyt toimiva neuvosto aloitti kautensa tammikuussa 2023 ja jatkaa vuoden 2026 loppuun asti.

Seurakuntaneuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra Ulla Kosonen. Varapuheenjohtajana ja seurakuntaneuvoston kokousten puheenjohtajana toimii Toni Pakarinen.

Seurakuntaneuvoston pöytäkirjat löydät täältä.

Yhteinen kirkkovaltuusto

Seurakuntayhtymän ylintä päätösvaltaa käyttää luottamushenkilöistä koostuva yhteinen kirkkovaltuusto. Kullakin yhtymän seurakunnalla on omat edustajansa yhteisessä kirkkovaltuustossa, Oulunkylän seurakunnalla viisi edustajaa.

Helsingin yhteinen kirkkovaltuusto päättää yhtymän talousarviosta, kirkollisveron suuruudesta, rakennushankkeista ja suurimmista avustuksista. Kirkkovaltuusto jakaa seurakuntatyöhön käytettävät varat seurakuntien kesken.‍