16.10. Onneksi olkoon: Sirkka, Sirkku, Stella, Luna | Palaute
Oulunkylän seurakunta

Kuoleman puutarhat -pyhäinpäivä Maunulan uurnalehdossa

Kalenteri ja kellosymboli02.11.2024 klo 16:00 - 19:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMaunulan uurnalehto, Pirkkolantie 22, 00630 Helsinki

Kuoleman puutarhat - pyhäinpäivä Maunulan uurnalehdossa

pyhäinpäivänä 2.11. klo 16-19

Kuoleman puutarhat – pyhäinpäivä Helsingin hautausmailla -tapahtuma on kaiken ikäisille suunnattu pyhäinpäivän tapahtuma.

Maunulan uurnalehdon ohjelma:

klo 16.30 Hartaus keskusristin juurella, pastori Raivo Savik

klo 18.00 Hartaus keskusristin juurella, pastori Raivo Savik

klo 16-19 Lasten kynttiläpolku
Tälle tutkimusmatkalle kannattaa ottaa taskulamppu ja kynttilä mukaan! Lapsi voi kulkea enkelipolun oman aikuisen kanssa. Polulla seikkaillaan valoissa ja varjoissa, bongataan enkeleitä ja tehdään pieniä tehtäviä. Seikkailun päätteeksi saa sytyttää oman kynttilän muualla haudattujen muistopaikalle. Enkelipolulle on opastus pääportilta.

Lämmintä glögiä on tarjolla pääportin luona tilaisuuden ajan.

Halutessasi voit jutella seurakunnan työntekijöiden kanssa. Paikalla on Oulunkylän, Pakilan ja Petruksen seurakunnan työntekijöitä.

Pysäköinti

Toivomme että jätät auton Pirkkolantien toisella puolella olevalle Pirkkolan urheilupuiston parkkipaikalle tai tulet paikalle julkisilla kulkuvälineillä. Huomioithan, että alueella kulkee runsaasti ihmisiä, myös pieniä lapsia ja pimeys heikentää näkyvyyttä. Ajathan erittäin varovasti.

Hautausmaan aukioloajat

Hautausmaiden portit ovat avoinna pyhäinpäivän viikonloppuna torstaista maanantaihin 31.10.–4.11.2024 ympäri vuorokauden‍.

Hautahaku

Hautojen sijaintia voi etsiä Hautahaku.fi -palvelusta, kun tietää vainajan nimen, syntymä- tai kuolinvuoden. Tarkempia tietoja saa hautausmaiden toimistosta.‍

Maunulan uurnalehdon kartan löydät täältä.

Muualle haudattujen muistaminen Maunulassa

Muualle haudattuja vainajia voi muistella keskikentän suuren ristin luona, takakentillä sijaitsevilla Otavan tähdillä tai lammen rannan lyhtypolulla. Kynttilät voi asettaa ristin juurelle, Otavan tähtien päälle tai lyhtypolulla sijaitseviin kynttilätelineisiin.

Kukkamyynti Maunulan uurnalehdossa

Kukkakioski Avantgarden

puh. 040 9000 355 / Mervi Valtakari

mervi@avantgarden.fi

Kuoleman puutarhat tapahtuma Helsingin hautausmailla

Kuoleman puutarhat -tapahtuma järjestetään Malmin, Hietaniemen, Kulosaaren ja Östersundomin hautausmailla sekä Maunulan uurnalehdossa. Pyhäinpäivän ajaksi nämä kaipauksen ja katoavaisuuden eli kuoleman puutarhat syttyvät kukkimaan valoa.

Lisää muiden Helsingin hautausmaiden tapahtumista löydät täältä.