03.05. Onneksi olkoon: Outi | Palaute

Seurakuntavaalien tulokset Oulunkylän seurakunnassa

20.11.2022, 22:16 /  päivitetty 17.01.2023, 14:32
Vaalitulokset 2022

Seurakuntavaaleissa on äänestetty uudet luottamushenkilöt seurakuntaneuvostoihin ja yhteiseen kirkkovaltuustoon.

Seurakuntavaalien äänestysprosentti Oulunkylässä oli 9,9 %. Edellisissä vaaleissa vuonna 2018 äänestysprosentti Oulunkylässä oli 11,6. Tänä vuonna alle 18-vuotiaiden äänestysprosentti oli aavistuksen korkeampi kuin kokonaisprosentti. Nuorista äänesti 10,2 %, mikä tuo Oulunkylään jaetun toisen sijan nuorten äänestysaktiivisuudessa Helsingissä. Koko Helsingissä äänestysprosentti oli 10.

Oulunkylän seurakuntaneuvostoon valittiin 14 luottamushenkilöä, joista uusia on kahdeksan. Tulkaa kaikki -listalta valittiin kymmenen henkilöä ja Meidän kaikkien seurakunta -listalta neljä.

Valittujen luottamushenkilöiden keski-ikä on 49 vuotta. Nuorin valittu on 18-vuotias ja vanhin 79-vuotias. Alle 30-vuotiaita on neljä.

Ääniharavaksi Oulunkylässä nousi tietoasiantuntija Heidi Wiikla. Hän sai kirkkovaltuuston vaalissa 335 ääntä, mikä on kolmanneksi eniten koko Helsingissä.

Oulunkylän seurakunnan luottamushenkilöiksi on valittu seuraavat henkilöt. Onnea valituille!

Seurakuntaneuvosto

Anttila, Raimo