27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute

Seurakunta on paikka kaikille! Uusi strategia tulossa

Oulunkylän seurakunta

10.10.2023, 15:15 /  päivitetty 10.10.2023, 15:22
Oulunkylän seurakunnassa on käynnissä uuden strategian tekeminen. Vastaa kyselyyn ja vaikuta!
Oulunkylän seurakunnan kirkot ja puhekupla jossa teksti Kuulumisia

Mikä on strategia?

Strategia pitää sisällään kolme osa-aluetta:
Visio: Mikä on seurakunnan merkitys alueellamme? Mikä on tulevaisuuden tavoitetila?
Arvot: Mitkä arvot ohjaavat valintojamme ja toimintaamme?
Valinnat: Mihin asioihin panostamme tulevaisuudessa? Mitkä asiat ovat kaikkein tärkeimpiä.

Oulunkylän seurakunnan edellinen strategia on tehty vuonna 2010, tilanteessa, jolloin Oulunkylän ja Käpylän seurakunnat olivat juuri yhdistyneet. Seurakunta ja maailma ympärillämme on sen jälkeen muuttunut, joten uutta strategiaa tarvitaan.

Rippikoululaiset strategiaa rakentamassa

Strategiaprosessi on ollut käynnissä jo vuoden 2023 rippikouluissa. Rippikoululaisten tehtävänä on suunnitella Unelmien seurakunta. He saivat suunnitella omalle seurakunnalleen arvot, tehtävän ja resurssit. Työskentelyjen tulokset kirjattiin ylös osaksi oikean Oulunkylän seurakunnan strategiaprosessia.

Nuorten kehittelemien seurakuntien arvoja olivat muun muassa tasa-arvo, oikeudenmukaisuus, hellyys, ruokkiminen, rehellisyys, läheisten arvostaminen, yhteenkuuluvuus, turvallisuus, yhteisöllisyys, avoimuus, toivo ja luottamus.

Vastaa kyselyyn ja kerro omat ajatuksesi!

Syksyllä 2023 Oulunkylän seurakunnan työntekijät ja luottamushenkilöt sekä nuorten vaikuttajaryhmän jäsenet työskentelivät strategian parissa ja pohtivat yhdessä, mitkä ovat tärkeimmät arvot, joiden tulisi vaikuttaa Oulunkylän seurakunnan toimintaan ja valintoihin.

Toivoisimme ajatuksia myös mahdollisimman monelta seurakunnan alueella asuvalta ihmiseltä!

Vastaa kyselyyn ja kerro, millainen mielikuva sinulla on Oulunkylän seurakunnasta ja mitä toivoisit sen tulevaisuudelta. Kysely löytyy täältä