20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Paavalin seurakunta

Palveleva puhelin

08.03.2024, 15:58
Kirkon keskusteluavun Palveleva puhelin, netti ja chat tarjoavat yhteyden ihmiseen, joka ottaa toisen vakavasti, pyrkii kuuntelemaan ja ymmärtämään häntä. Päivystäjät ovat tehtävään valittuja ja valmennettuja vapaaehtoisia tai kirkon työntekijöitä. He ovat sitoutuneet vaitiolovelvollisuuteen. Yhteydenotot tapahtuvat nimettömästi eikä yhteydenottajaa voi tunnistaa.
Käsi joka pitelee pientä lappua, lapussa lukee toivo.

kirkon keskusteluavun logo

Palveleva puhelin

Puhelimen luuri

joka päivä klo 18–24, myös viikonloppuisin ja juhlapyhinä

Suomen ulkopuolelta soitettaessa numero on +358 400221180.

Puhelu maksaa lankapuhelimesta paikallisverkkomaksun, matkapuhelimesta soitettaessa laskutusperusteena on oman operaattorin puheluhinnat. Palvelevan puhelimen numero on matkapuhelinnumero, joten se kuuluu tavallisimpiin operaattoreiden puhepaketteihin.

Palveleva nettikirje

Kirjekuori ja ät-merkki

Kirjoita viesti

Palvelevaan nettikirjeeseen voi lähettää viestin milloin tahansa. Viesteihin vastataan muutaman päivän kuluessa.

Palveleva chat

Kaksi puhekuplaa

Avaa chat

Ma-pe klo 16–20 (myös pyhäpäivinä jos ne ajoittuvat ma–pe).

Keskustelut ovat kahdenkeskisiä, ja yhteydenottaja näkyy päivystäjälle nimettömänä.

Palveleva kirje

Palveleva kirje tarjoaa keskusteluapua perinteisen postitse lähetettävän kirjeen muodossa. Jos haluat vastauksen, liitä mukaan nimi- ja osoitetietosi.
Lähetä kirje osoitteella:
Palveleva kirje