20.10. Onneksi olkoon: Kasper, Jasper, Kasperi, Jesper, Kauno | Palaute
Pakilan seurakunta

Miten ilmoittaudun Pakilan rippikouluun 2025?

Pakilan seurakunta

18.09.2024, 13:45 /  päivitetty 01.10.2024, 10:05
Rippikouluun ilmoittautuminen alkaa ti 1.10. klo 9 ja päättyy to 31.10. klo 23.59
Keltaisissa kehyksissä valokuva, jossa joukko nuoria istuu yhdessä piirissä kesämaisemassa. Yksi nuori seisoo joukon keskellä.

ILMOITTAUDU TÄSTÄ

Rippikouluihin ilmoittaudutaan sähköisen tunnistautumisen kautta. Tämä on tehtävä yhdessä huoltajan kanssa, sillä kirjautumiseen tarvitaan huoltajan verkkopankkitunnuksia. Ilmoittautuessasi voit valita neljä leiriä toivejärjestykseen. Täytäthän ilmoittautuessasi yhteystiedot tarkasti!

Tieto rippikoulupaikasta lähetetään nuoren ja huoltajan sähköposteihin marraskuun aikana.

Pakilan seurakunnan rippikouluilmoittautumiseen liittyvissä kysymyksissä auttavat rippikouluvastaava Sarlotta "Sörlö" Siimeslahti (p. 050 4420 235) ja kasvatuksen pappi Jonna Tolonen (p. 050 3804 211) seuraavina ajankohtina:

ti 1.10. klo 9-12
ti 8.10. klo 16-17
to 17.10. klo 12-15 (vain Sarlotta)
ke 23.10. klo 15-16
ke 30.10. klo 15-16 (vain Jonna)

Kaverikoodi

Ilmoittautumisen yhteydessä saat halutessasi kaverikoodin. Kaverikoodi takaa sen, että pääset 1-2 kaverin kanssa varmasti samalle riparille. Ennen ilmoittautumista on siis hyvä sopia yhdessä, että valitsemanne riparivaihtoehdot sopivat varmasti kaikille.

Ensimmäisenä ilmoittautuva täyttää toivejärjestyksenne ja saa sähköpostiinsa koodin, jonka muut ilmoittautuessaan lisäävät "käytä kaverikoodia"-kenttään. Moni menee riparille myös tuntematta entuudestaan ketään ja tutustuu siellä uusiin kavereihin!

Kaverikoodin tarkoitus on saada nuoren niin halutessaan tuttu mukaan leirille ja mahdollistaa myös yhteisen porukan ryhmäytymisen keskenään. Valmiit, isot kaveriporukat ovat haaste leirin ryhmäytymiselle, siksi kaverikoodi on rajattu max. kolmen hengen porukoihin. Muuta kautta esitettyjä kaveritoiveita emme ikävä kyllä voi ottaa huomioon.

Rippikoulumaksu

Rippikoulu maksetaan verkkomaksuna sähköisen asiointipalvelun kautta. Vuoden 2025 rippikoulut maksetaan elokuussa 2025.

Ilmoittautuminen on sitova ja mahdolliset peruutukset tulee tehdä viimeistään 14 vrk ennen tilaisuuden alkua. Myöhemmin tulleista peruutuksista perimme 50% osallistumismaksun. Lääkärintodistuksella ilmoittautuminen on mahdollista perua myöhemminkin.

Kun täytät rippikouluilmoittautumista, kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä kaikki sellaiset asiat, jotka meidän olisi hyvä huomioida nuoren kohdalla. Pakila on sitoutunut turvallisemman tilan periaatteisiin, ja näin saamme järjestettyä kaikille parhaimman mahdollisen riparin.

Jos mielessäsi on kysymyksiä, joihin ei tässä tai Tervetuloa riparille! Pakilan rippikoulut 2025-artikkelissa vastata, otathan yhteyttä pakila.rippikoulu@evl.fi tai suoraan rippikouluvastaaviin: