29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute

Ekavauvaryhmä Pitäjänmäen seurakunnassa keväällä 2024

Pitäjänmäen seurakunta

23.10.2023, 10:26 /  päivitetty 05.04.2024, 14:06
Ekavauvaryhmä kutsuu tuoreita äitejä 0-8 kuukauden ikäisten vauvojen kanssa jakamaan perhearkea Pitäjänmäen kirkolle. Ilmoittaudu huhti-toukokuun ryhmään nyt! Mikäli vapaita paikkoja on, otamme ryhmään mukaan 16.4. saakka.
Vauvanvarpaat kuvattuna jalkapohjista

Tahdotko tutustua ensimmäisen lapsen saaneisiin ja samalla suunnalla asuviin perheisiin? Jos vastaat kyllä, Ekavauvaryhmä on juuri sinulle! Ekavauvaryhmä on maksuton vertaisryhmä äskettäin synnyttäneille / ensimmäisen lapsen saaneille (vauvan ikä ryhmän alkaessa 0-8 kk). Ryhmä tarjoaa toiminnallisia ideoita varhaiseen vuorovaikutukseen vauvan kanssa ja vertaistukea vanhemmuuteen. Ryhmässä tarjotaan pientä välipalaa kahvin ja teen kera.

Ryhmässä vaihdetaan vauva-arjen kuulumisia iloineen ja huolineen. Joka kerralla lorutellaan ja musisoidaan vanhemman ja vauvan vuorovaikutusta vahvistaen. Lisäksi keskustellaan perhe-elämän asioista ja uudessa elämäntilanteessa tärkeistä aiheista. Osallistujien toiveet vaikuttavat ryhmäkertojen aiheisiin ja sisältöihin.

Ryhmissämme moninaisuus perherakenteissa, elämänkatsomuksissa ja muissa taustoissa on arkipäiväinen asia, jonka näemme rikkautena. Kristillisyys näkyy ryhmän toiminnassa mm. arvoperustassa, osassa lauluista/loruista ja muista sisällöistä sekä viimeisen ryhmäkokoontumisen kirkkohetkessä.

Ekavauvaryhmä toteutetaan 8 tapaamiskerran samana pysyvänä ryhmänä. Siksi ryhmään ilmoittaudutaan etukäteen. Ilmoittautumislomake on nopea täyttää. Ryhmää ohjaavat Pitäjänmäen seurakunnan varhaiskasvatuksen ohjaaja Sanna Yli-Koski-Mustonen ja sosionomi-varhaiskasvatuksen ohjaaja -opiskelija Pilvi.

Ryhmä on maksuton. Osallistumiselle ei ole muita kriteerejä kuin se, että ensimmäinen lapsesi on ryhmän alkaessa 0-8 kuukauden ikäinen.

Huhti-toukokuun ryhmä kokoontuu 9.4.-28.5. tiistaisin klo 13.30-15.00 Pitäjänmäen kirkolla (Turkismiehenkuja 4, 00370 Helsinki). Huom! Ilmoittautumisaikaa on jatkettu 16.4. saakka, eli otamme mahdollisuuksien mukaan ryhmäläisiä mukaan ensimmäisen ja toisen tapaamiskerran välisenä aikana, mikäli vapaita paikkoja vielä on.

ILMOITTAUDU RYHMÄÄN TÄSTÄ.

Muuta toimintaa vauvaperheille

Tutustu myös muuhun lapsiperheille suunnattuun toimintaamme:

• Avoimet perhekerhot maanantaisin Pitäjänmäen kirkolla klo 10.00-11.30. (13.5. asti) Ei ilmoittautumista. Perhekerhoihin voi tulla myös pikkuvauvan kanssa.

• Avoimet perhekerhot perjantaisin Konalan asukastilassa kauppakeskus Ristikossa klo 10.00-11.30. (3.5. asti) Ei ilmoittautumista.

• Pitskun kirkon Olkkari keskiviikkoisin klo 15.00-18.30, kevätkausi 24.4. saakka. Ei ilmoittautumista. Maksuton välipala, klo 17 iltaruoka 3 euroa/aikuinen.

• Pitskun kirkkomuskarin vauvaryhmiin maanantaisin klo 11.15 ja klo 12.15 voi ilmoittautua kesken kevätkaudenkin, vapaita paikkoja on vielä. Kausi jatkuu 13.5. saakka.

Tapahtumat:

Vaihtopäivä -kierrätystapahtuma tiistaina 16.4. klo 15-18, tule tekemään vauvatarvike ja -vaatelöytöjä maksutta!

Vappu-Nyyttärit ke 1.5. klo 10-12, tervetuloa yhteiseen juhlapöytään!

Musiikkipyhäkoulu kerran kuussa, 14.4. ja 5.5.

Kevätkarkelot perheille su 19.5. klo 15 Pitäjänmäen kirkon pihalla

Tukea arkeen -kotikäynnit pikkulapsiperheissä, maksutonta lastenhoitoapua matalalla kynnyksellä, kysy lisää Sari Lippojoelta p. 040 548 4566

Kysy lisää toiminnasta:

Sanna Yli-Koski-Mustonen, p. 040 519 0402

Sari Lippojoki p. 040 548 4566

Anna Helle, p. 050 380 1451

etunimi.sukunimi@evl.fi

Myös monet muut seurakunnat järjestävät ohjattuja vertaisryhmiä ensimmäisen lapsen saaneille, mm. maanantaisin/keskiviikkoisin Huopalahden kirkolla Esikoisvauvakerho ja Munkkiniemen kirkolla Ensilapsikerho ja Kannelmäen seurakunnan tiloissa vauvakerhoja tiistaina ja torstaina.