01.09. Onneksi olkoon: Pirkka | Palaute

Mitä vielä -valmennusryhmä hiljattain eläköityneille alkaa -ilmoittaudu nyt

Pitäjänmäen seurakunta

14.06.2024, 10:54 /  päivitetty 28.08.2024, 17:51
Ryhmä on maksuton ja kokoontuu kahdeksan kertaa torstaisin 3.10.2024 alkaen klo 13.00–15.30 Pitäjänmäen kirkolla.
Syksyisiä puun lehtiä

Mitä vielä? -ryhmä on vertaisryhmä niille hiljattain eläköityneille, jotka haluavat pohtia uutta elämänvaihetta toisten samankaltaisessa tilanteessa olevien kanssa. Eläkkeelle jääminen voi olla iso ja arkea mullistava elämänmuutos. Oman ja läheisten hyvinvoinnin kannalta on tärkeää pysähtyä pohdiskelemaan, mitä uudelta elämänvaiheeltaan odottaa ja haluaa.

Ryhmään otetaan 6–8 osallistujaa. Ryhmä kokoontuu kahdeksan kertaa torstaisin klo 13.00–15.30 Pitäjänmäen kirkolla. Ensimmäinen kokoontuminen on 3.10.2024. Ryhmää vetävät seurakunnan vapaaehtoinen Sakari Karjalainen ja seurakuntapastori Haka Kekäläinen.

Ilmoita kiinnostuksestasi osallistua ryhmään ottamalla yhteyttä Sakari Karjalaiseen erkkisakarikarjalainen@gmail.com / puh. 045 350 6800.

Sakari lähettää ilmoittautuneille ennakkotehtävän, jossa heitä pyydetään arvioimaan tilannettaan, odotuksiaan, motiivejaan ja mahdollisuuksiaan osallistua ryhmään. Ennen ryhmään kutsumista ilmoittautuneet vielä haastatellaan puhelimitse.

Mitä vielä? -ryhmä toimii suljetun ryhmän periaatteella. Tämä tarkoittaa sitä, että kun ryhmä on käynnistynyt, siihen ei voi tulla enää uusia jäseniä. Näin taataan mahdollisimman turvallinen ja luottamuksellinen tila henkilökohtaisten kokemuksien ja ajatusten äärellä olemiseen ja jakamiseen. Jokaiselle kokoontumiselle on oma teemansa. Seuraava kokoontuminen pohjaa aina edellisen kerran teemaan ja keskusteluihin. Ryhmään osallistuvien toivotaan sitoutuvan kokoontumisiin, jotta työskentely ja osallisuus ryhmässä voisivat olla hyödyksi ja avuksi uudessa elämätilanteessa ja jotta vertaistuki ryhmän jäsenten kesken voisi toteutua.

Ryhmän kokoontumisissa on kahvitarjoilu. Siksi on tärkeää ilmoittaa mahdollisista ruoka-aineallergioista ja/tai erityisruokavalioista ilmoittautumisen yhteydessä. Ryhmä on maksuton.