28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute

Päiväkerho Pitäjänmäen kirkolla toimintavuonna 2024-2025

Pitäjänmäen seurakunta

15.03.2024, 10:09 /  päivitetty 19.03.2024, 12:10
2-4 -vuotiaalle kerhopaikka elokuusta alkaen? Hakuaika on 2.-30.4.2024. Kerhopäivät ovat tiistai ja torstai, klo 9.00-11.30.
Vihreällä taustalla teksti Päiväkerhohaku. Ympyrän sisällä kuva pikkutytöstä kädet vesiväreissä.

Päiväkerho kokoontuu tiistaisin ja torstaisin klo 9.00-11.30 lastentiloissa Pitäjänmäen kirkolla (Turkismiehenkuja 4, 00370 Helsinki).

Päiväkerhopaikkaa voi hakea lapselle, joka on elokuussa kerhon alkaessa 2-4 -vuotias.

Päiväkerhoa ohjaavat lastenohjaajat Anna ja Sari. Päiväkerho on maksutonta toimintaa.

Päiväkerhoryhmä muodostetaan ikäjärjestyksessä vanhimmasta nuorimpaan. Emme edellytä hakijaperheiltä seurakunnan alueella asumista tai seurakunnan jäsenyyttä. Etusijalla ovat keväällä 2024 päiväkerhossa jo olevat lapset ja Pitäjänmäen seurakunnan jäsenet.

Ryhmäkoko on noin 8 lasta.

Päiväkerhon syyskausi alkaa torstaina 15.8.

Täytä päiväkerhohakemus huhtikuun 2024 aikana TÄSTÄ LINKISTÄ . (Paikkoja täyttäessä emme huomioi ilmoittautumisjärjestystä.)

TÄRKEÄÄ: Muistathan ilmoittaa jos ette tarvitsekaan kerhopaikkaa, sähköpostilla: sanna.yli-koski-mustonen@evl.fi. Kiitos.

Pidätämme oikeuden muutoksiin viikkotoiminnassamme.

Päiväkerhoa koskeviin kysymyksiin vastaa Sanna Yli-Koski-Mustonen p. 040 519 0402. Välillä 24.6.-4.8.2024 emme pysty vastaamaan kysymyksiin ollessamme vuosilomalla.

Mikä on seurakunnan päiväkerho?

Päiväkerhot ovat kristillistä varhaiskasvatusta tutussa, kiinteässä lapsiryhmässä.

Päiväkerho on turvallinen kasvupaikka, jossa lapsi tulee kohdatuksi kokonaisvaltaisesti ikäkaudelleen merkityksellisillä tavoilla kuten leikin äärellä.

Työntekijät ovat varhaiskasvatuksen ammattilaisia, seurakunnan lastenohjaajia, jotka suunnittelevat pedagogista toimintaa lasten kiinnostuksenkohteiden, tarpeiden ja aloitteiden pohjalta.

Kerhossa vahvistetaan ryhmässä toimimisen taitoja ja otetaan huomioon lapsen ainutlaatuisuus sekä vahvuudet. Kerhossa painottuvat ilon ja onnistumisen kokemukset.

Ryhmässä syntyvät ystävyyssuhteet ja lämmin suhde ohjaajiin ovat lapselle tärkeitä.

Päiväkerhossa lapsi saa kokea Taivaan Isän suojaa mm. laulujen, rukousten ja kertomusten kautta. Koko perhettä kutsutaan mukaan perhetapahtumiin vuoden varrella.

Kerhossa lapsi osallistuu monipuoliseen toimintaan leikkien, musisoiden, liikkuen, tutkien ja ihmetellen. Lastenkirjallisuus, kädentaidot ja muut ilmaisun ja taiteen muodot ovat osa kerhopäiviä. Kerhossa on myös mieluinen eväshetki. Toisinaan ulkoilemme leikkipihalla, juhlimme tai tutkimme kirkkosalia ja muita seurakunnan tiloja. Päiväkerho tarjoaa paljon hyvää lapsesi kasvun, oppimisen ja hyvinvoinnin tueksi..

Päiväkerhotoiminnassa vanhempien/muiden lähiaikuisten kanssa tehdään yhteistyötä muun muassa vaihtaen päivittäiset kuulumiset. Järjestämme syksyisin vanhempainillan ja ohjaajilta voi varata kasvatuskeskusteluajan.

Lue lisää Pitäjänmäen seurakunnan varhaiskasvatus- ja perhetoiminnasta keväällä 2024 TÄSTÄ ↗

Tutustu Helsingin seurakuntien yhteiseen varhaiskasvatussuunnitelmaan TÄSTÄ ↗

‍Lisätiedot: varhaiskasvatuksen ohjaaja Sanna Yli-Koski-Mustonen, p. 040 519 0402, sanna.yli-koski-mustonen@evl.fi ja lastenohjaaja Sari Lippojoki p. 040 548 4566.

Muuta toimintaa lapsille ja perheille: Järjestämme päiväkerhon lisäksi muina arkipäivinä (ma, ke, pe) avoimia perhekerhoja ja Olkkari-toimintaa koko perheelle. Niihin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Perhekerhoissa ja Olkkarissa osallistujat pääsevät päiväkerhon tavoin myös nauttimaan hartaus- ja laululeikkihetkistä, kädentaitopisteistä, monipuolisista leikkimahdollisuuksista ja muihin saman ikäisiin lapsiin tutustumisesta. Lisäksi viikonlopputoimintaa, esimerkiksiksi musiikkipyhäkoulua, on noin kerran kuussa.