04.05. Onneksi olkoon: Roosa, Rosa, Ruusu | Palaute
Pitäjänmäen seurakunta

Onko lähetystyö lähellä sydäntäsi?

10.01.2022, 10:57
Jeesus sanoo: " Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."
Kirkon kuvapankki Alexandra Nossa Perez SLS

Lähetystyö on erottamaton osa kristillisen kirkon toimintaa. Paitsi että Jeesus on antanut lähetyskäskyn, jossa hän kehottaa julistamaan evankeliumia, niin uskoon ja lähimmäisenrakkauteen sisältyy erottamattomasti välittäminen, huolenpito ja avunanto lähimmäistä kohtaan. Siksi lähetystyön tulisi kuulua tavalla tai toisella jokaisen kristityn tehtäväpiiriin.

Miten voin olla mukana?

Lähetyspiiri

Lähetyspiirissä on hartaus, kahvit, lauluja ja keskusteluja lähetystyön ajankohtaisista aiheista. Mukana vierailijoita lähetysjärjestöistä.

Lähetyksen tapahtumia

Lähetyksen tapahtumia voit seurata tapahtumakalenterista tästä.

Lähetysrukkanen ja Lähetysrengas

Lähetysrukkanen vastaa lähetystapahtumien, esimerkiksi lähetyskahvien ja –lounaiden sekä myyjäisten
suunnittelusta ja toteutuksesta. Lähetysrengas koostuu ihmisistä, jotka haluavat tietoa nimikkokohteistamme ja lähetystapahtumista, sekä tukevat kohteitamme esirukouksin tai lahjoituksin.

Nimikkolähettimme ja lähetyskannatussopimuksemme

Liliann Keskinen työskentelee Suomen Evankelisluterilaisen Kansanlähetyksen kautta.

Mikael Tunér työskentelee Medialähetys Sanansaattajien (Sansa) kautta Suomesta käsin tv-ohjaajana kristillisen televisioyhtiön SAT-7:n farsin- eli persiankielisellä osastolla.

Päivi ja Sakari Löytty työskentelevät Namibiassa Suomen Lähetysseuran lähettämänä.

Faisal ja Bella Masih työskentelevät Kreikassa Lähetysyhdistys Kylväjän lähettämänä.

Nuorisotyön omana kannatuskohteena toimii tyttöjen lastenkoti Corazón Grande Boliviassa.

Muuta

• Voit rukoilla kannatuskohteidemme ja lähettien, heidän perheittensä ja työkenttänsä puolesta.
  • Lähetystyön tapahtumiin voi tulla avustajaksi.
  • Seurakuntatoimistosta on ostettavissa suruadresseja seurakuntamme lähetystyön hyväksi.
  • Kirkon lähetyskynttelikköön voi sytyttää kynttilän läheisen muistoksi.
  • Suomen Lähetysseuran työtä voi lisäksi tukea keräämällä postimerkkejä ja kortteja. Lähetysseura pitää n. 2 - 3 niihin liittyvää huutokauppaa vuodessa. Postimerkit ja kortit voi toimittaa seurakuntatoimistoon, josta toimitamme ne eteenpäin. Muistathan jättää merkin ympärille taustaa n. 2 cm verran.

Onko sinulla ideoita lähetystoiminnan kehittämiseksi? Tule osallistumaan ja vaikuttamaan!

Kuva: Kirkon kuvapankki Alexandra Nossa Perez SLS