30.04. Onneksi olkoon: Mirja, Miia, Mira, Mirva, Mirka, Mirjami, Mirella, Mirkka | Palaute
Pitäjänmäen seurakunta

Messuja, Raamattua ja rukousta – hengelliset tilaisuudet Pitäjänmäen kirkolla

Pitäjänmäen seurakunta

25.04.2024, 13:49
Pitäjänmäen seurakunnassa voit osallistua monenlaisiin hengellisiin tilaisuuksiin ja toteuttaa kristinuskoa muiden kanssa juuri sinulle sopivalla tavalla.
Kädet, ylistää

Järjestämme messun joka sunnuntai ja lisäksi noin puolen tunnin viikkomessun keskiviikkoisin (kesä-elokuussa viikkomessu kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona (5.6., 3.7., 7.8.). Messuissa voit halutessasi vain olla ja kuunnella - tai osallistua aktiivisemmin vaikka jo messun järjestelyihin.

Messujen lisäksi Pitäjänmäen kirkolla kokoontuvat säännöllisesti perinteinen raamattupiiri sekä rukouspiiri jossa rukoilemme seurakuntaan saapuneiden rukouspyyntöjen, yhteisten ja omien asioiden puolesta. Konalan alueella toimii lisäksi kodeissa kokoontuva rukouspiiri ja muutaman kerran vuodessa kirkolla on mahdollisuus osallistua rukous- ja ylistysiltaan.

Kirkkovuoden mukaisista ja muista hengellisistä tapahtumista löydät tietoa tapahtumakalenterista sekä kausiesitteistämme. Ajankohtaisimmat tiedot tilaisuuksista löydät nettisivujemme tapahtumakalenterista.

Anna pyhän koskettaa - tutustu alta hengellisiin tilaisuuksiimme ja tule mukaan!

Tule messuun arkena tai pyhänä

Pitäjänmäen kirkossa voit osallistua messuun arkena tai pyhänä: sunnuntain messuun klo 10 tai keskiviikon viikkomessuun klo 18.(kesä-elokuussa viikkomessu kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona (5.6., 3.7., 7.8.).

Katso tästä tiedot tulevista raamattupiireistä

Perinteinen raamattupiiri järjestetään parittoman viikon maanantaisin parittoman viikon maanantaisin 15.1.-20.5.2024 klo 18.30 Pitäjänmäen kirkolla Jukka Tuomisen johdolla. Käymme läpi aina seuraavan sunnuntain tekstejä.

Katso tästä tiedot tulevista rukouspiireistä

Rukouspiiri järjestetään keskiviikkoisin 17.1.2024 alkaen klo 13 Pitäjänmäen kirkolla, 3. kerros. Rukoilemme yhteisten, seurakuntaan saapuneiden rukouspyyntöjen ja omien asioiden puolesta. Rukouspiireissä mukana Tuula Pitkänen. Konalan alueella kokoonnumme rukouspiiriin kodeissa.

Voit lähettää oman rukouspyyntösi Tuulalle sähköpostitse tai viestinä puhelimeen: tuula.pitkanen (at) evl.fi tai puh. 040 5497 077.

Toivoa naisille -rukouspiiri järjestetään joka kuukauden ensimmäinen keskiviikko klo 18.30 Pitäjänmäen kirkolla. Sitä ennen kokoontuminen viikkomessuun klo 18.

Kansainvälinen Toivoa naisille -työ toimii sen puolesta, että yhä useammat naiset ympäri maailmaa voisivat kuulla olevansa arvokkaita, saada toivon ja ihmisarvoisen elämän. Liikkeen ydin on rukouskalenteri, jossa on jokaiselle päivälle lyhyt rukous. Saman rukouksen rukoilee yli 100 000 naista eri puolilla maailmaa.

Rukous- ja ylistysillat Pitäjänmäen kirkolla

Tule mukaan Jumalan sanan äärelle ylistämään ja rukoilemaan. Ohjelmassa on musiikkia, puhetta ja rukousta saatujen rukousaiheiden puolesta. Illoissa on yleensä mukana myös kiinnostavia vierailevia opettajia – katso tarkemmat tiedot tapahtumalistasta. Halutessasi voit tuoda mukanasi pientä tarjottavaa nyyttäriperiaatteella yhteiseksi iltapalaksi.

Rukous- ja ylistysiltoja järjestetään pari kertaa vuodessa. Lisätietoja Tuula Pitkäseltä: puhelin: 040 5497 077, sähköposti: tuula.pitkanen(at)evl.fi.

Päivärukoushetket

Päivärukous on noin vartin kestävä pieni hengähdyshetki keskellä päivää

Rukoushetkessä huomioimme tarpeen mukaan ajankohtaisia ja henkilökohtaisia rukousaiheita. Jos tulet päivärukoukseen kesken työpäivän, voit aivan hyvin pitää rukoushetken jälkeen oman evästauon kirkon tiloissa.

Päivärukouksen voi johtaa myös vapaaehtoinen seurakuntalainen. Jos olet kiinnostunut, kysy tehtävästä lisää Maika Vuorelta.

Päivärukous tiistaisin ja torstaisin klo 12 Pitäjänmäen kirkossa. Ei pyhäpäivinä.

Kirkkosali on rukouksen paikkana muutoinkin avoinna aina, kun se on mahdollista, mutta vähintään seurakuntatoimiston aukioloaikoina.