06.05. Onneksi olkoon: Ylermi | Palaute
Pitäjänmäen seurakunta

Kellojen soitto ja rukoushetki sodissa kärsivien lasten puolesta

17.11.2023, 13:58 /  päivitetty 17.11.2023, 21:32
Lapsen oikeuksien päivänä maanantaina 20.11. kirkonkellot soivat konfliktien ja sotien keskellä olevien lasten puolesta.

Huopalahden, Johanneksen (ruotsiksi), Kallion, Laajasalon, Lauttasaaren, Munkkivuoren, Myllypuron, Oulunkylän, Pitäjänmäen kirkoissa sekä Tuomiokirkossa rukoillaan yhdessä kello 12 sotien ja kriisien keskellä kärsivien lasten puolesta.

Kirkonkellot soivat kello 12 ympäri kaupunkia Huopalahden, Johanneksen, Kulosaaren ja Myllypuron, Kallion ja Alppilan, Kannelmäen, Laajasalon ja Roihuvuoren, Lauttasaaren, Matteuksen, Munkkivuoren, Oulunkylän, Paavalin, Pakilan, Maunulan, Pitäjänmäen, Puistolan ja Viikin sekä Temppeliaukion kirkossa, Tuomiokirkossa ja Vanhassa kirkossa.

Kriisialueiden lapsia voit auttaa tukemalla esimerkiksi Kirkon Ulkomaanavun katastrofityötä, jossa annetaan nopeaa hätäapua ja turvataan lasten ja nuorten koulunkäyntiä kriisien keskellä. Lipaskerääjiä on liikkeellä kello 12.30 alkaen rautatieasemalla ja yliopistolla metrotunnelin edessä. Voit myös lahjoittaa haluamasi summan MobilePayllä numeroon 88314 tai osallistua keräykseen täältä.