04.07. Onneksi olkoon: Ulla, Ulpu | Palaute
Pitäjänmäen seurakunta

Musiikkipyhäkoulu ja kirjepyhäkoulu kutsuvat mukaan!

Pitäjänmäen seurakunta

18.06.2024, 15:19
Etsitkö mukavaa perheharrastusta viikonloppuihin? Musiikkipyhäkoulumme Pitäjänmäen kirkon kerhotiloissa kerran kuussa kutsuu mukaan! Voit myös tilata kirjepyhäkoulupostia lapsen nimellä kotiin. Tarjolla rennolla otteella ja keveästi kivoja pyhiä hetkiä perheellenne!
Vanhemmat seisovat piirissä ja nostavat lapsia sylissään

Musiikkipyhäkoulumme kokoontuu kerran kuussa kokeneen kirkkomuskariopettajan Heidi Saarikosken johdolla sunnuntaisin klo 10-11 messun aikana. Toisinaan ohjaajina toimii Pitäjänmäen seurakunnan varhaiskasvatuksen muita työntekijöitä. Musiikkipyhäkoulun ohjelmassa on laululeikkejä, soittimilla soittamista, alttaripöydän koristelua yhdessä, rukouksiin ja raamatunkertomuksiin tutustumista toiminnallisesti ja leikkimistä / maalaamista / piirtämistä / muuta mukavaa tekemistä. Lopuksi nautitaan mehut ja keksit. Voit halutessa ottaa lounaseväitä mukaan, mikro löytyy. Heidi-muskariopettajasta voit halutessa lukea lisätietoa kirkkomuskariuutisesta nettisivuillamme.

Alle nelivuotiaat tarvitsevat pyhäkouluun oman aikuisen mukaan (ja mikäli pyhäkoulussa on jollain kerralla todella paljon osallistujia, oma aikuinen toivotaan myös 4-5 -vuotiaille mukaan). 4-12 -vuotiaan lähiaikuinen voi halutessaan osallistua messuun tai tehdä muuta itselle voimia antavaa pyhäkoulun ajan. Mukaan voi tulla kesken kaudenkin. Pyhäkoulussa käy lapsia mm. vanhempansa, isovanhempansa ja kumminsa kanssa. Pyhäkouluperheet ovat tervetulleita halutessaan käymään ehtoollisella ja lopuksi kirkkokahveille seurakuntasaliin. Musiikkipyhäkoulujen lisäksi järjestämme noin kerran kuussa viikonlopputapahtumia.

Syksyn 2024 musiikkipyhiksen päivämäärät ovat:

18.8: Esikouluun, päiväkotiin ja kerhoon siunaaminen kirkkosalissa messun alussa. Siunataan kaikki kaikenikäiset lapset. Siunaamisen jälkeen musiikkipyhäkoulu ja lopuksi juhlistamme uutta alkanutta kautta jätskihetkellä. Ohjaajina Anna Helle ja Sanna Yli-Koski-Mustonen.

29.9: Enkelien sunnuntai ja piispanmessu.

13.10: Aihe ilmoitetaan lähempänä.

3.11: Aihe ilmoitetaan lähempänä.

1.12: Joulun odotus käynnistyy!

Syksyn 2024 tapahtumia:

Su 15.9. klo 11 Lounas kansainvälisen työn kummi- ja nimikkokohteiden tueksi. Tervetuloa kirkolle valmiiseen pöytään! Menu ja hinnat sivuillamme.

Ti 17.9. klo 15-18 VAIHTOPÄIVÄ -kierrätystapahtuma. Tee löytöjä ja/tai tuo itselle tarpeetonta kiertoon, viemme ylijääneet tavarat Hope ry:lle.

To 26.9. klo 9.00-11.30 Päiväkerhon avoimet ovet kaikille, mukana Teemu-piispa. Luvassa iloista ohjelmaa ja mukavaa yhdessäoloa.

La 30.11. klo 11-13 Joulumyyjäiset eri toimijoiden yhteistyönä. Mm. lounas, kahvio, arpajaiset, käsityömyyntiä. Perheille maksuton askartelupiste. Lounaan menu ja hinnat sivuillamme.

Pe 6.12. klo 10-12 Partiomessu ja partiolaisten myyjäiset.

La 14.12. klo 16 Lasten kauneimmat joululaulut ja joulukuvaelma. Pientä jouluista tarjoilua. Kuvaelman rooleihin ovat tervetulleita aivan kaikenikäiset, ei harjoituksia. Ilmoittaudu Sarille p. 040 548 4566.

Kirjepyhäkoulu

Kirjepyhäkoulu on iloista postia kotiosoitteeseen lapsen nimellä pitkin vuotta. Kirjepyhis sisältää tyypillisesti kirjeen lapselle, kirjeen vanhemmalle, värityskuvia/puuhatehtäviä, Raamatunkertomuksen, lauluvinkin nuotteineen ja/tai askarteluidean. Tutustumme toimintavuonna 24-25 Uuden Testamentin henkilöiden kohtaamisiin Jeesuksen kanssa ja tietenkin huomioimme tärkeimpiä kirkkovuoden juhlia. Kirjepyhäkouluun ilmoittaudutaan mukaan seurakuntien sähköisen asiointipalvelun kautta TÄSTÄ

tai tarvittaessa sähköpostitse sanna.yli-koski-mustonen@evl.fi. Tilauksen voi päättää milloin vain lähettämällä viestin Sannalle. Syyskaudella 2024 lähetämme 3 kirjepyhistä.

Lue myös muiden seurakuntien pyhäkoulutarjonnasta TÄSTÄ (koontiuutinen julkaistaan syksyllä).

Lisätietoa pyhäkoulutoiminnasta ja tapahtumista saat varhaiskasvatuksen ohjaaja Sanna Yli-Koski-Mustoselta p. 040 519 0402 / sanna.yli-koski-mustonen@evl.fi. Pyydä liittämistä mukaan pyhäkoulusta kiinnostuneiden perheiden whatsapp-tiedotusviestiryhmään!

Tilaa myös lasten ja perheiden sähköposti-uutiskirje sivuiltamme - pysyt kätevästi ajan tasalla ajankohtaisista tapahtumista.

Tunnetko jo Lastenkirkko-median? Lisää mahdollisuuksia kivasti pyhiin hetkiin tarjoaa lastenkirkko.fi -sivusto, jossa on Sunnuntaisivut -puuhatehtäviä, pelejä, värityskuvia, kuvataidehaasteita ja erilaisia materiaaleja.