04.07. Onneksi olkoon: Ulla, Ulpu | Palaute
Pitäjänmäen seurakunta

Mustasaari aukeaa 4.6. - Tervetuloa kesäpäivän viettoon!

04.06.2024, 09:58 /  päivitetty 07.06.2024, 12:22
Yksi varmoista kesän merkeistä on Mustasaaren aukeaminen!
Lautta kiinnitettynä laituriin, kesäisessä maisemassa

Kaikille avoin kesäparatiisi Mustasaari avautuu tiistaina 4.6. ja kutsuu kesäpäivän viettoon. Tämä Helsingin seurakuntien saari on mainio paikka nauttia kesäpäivästä vehreän luonnon keskellä, hiljentymistä unohtamatta.

Mustasaaressa viihtyvät niin lapset kuin aikuisetkin. Uimaranta on matala ja turvallinen, ja sen lähistöllä sijaitsee leikkikenttä. Idyllisen luonnon lisäksi pääsee ihastelemaan saaren lampaita, pupuja, ankkoja ja kanoja. Kesäkuun lopulla saaressa pääsee teatteriinkin, kun Pukinmäen teatterikoulu aloittaa esityksensä.

Eikä nälkäkään pääse yllättämään. Kanttiinista voi ostaa päivittäin lounasta ja virvokkeita. Niin ja muhkeita korvapuusteja!

Mustasaaren toimintakeskus, terassi ja piha-aluetta kauniina kesäpäivänä.

Mustasaaren kappelissa pidetään hartauksia (ti-la klo 14), messuja (su klo 14) ja Luottamuksen rukoushetkiä (to klo 18.30). Kappelissa voi muulloinkin käydä hiljentymässä, rukoilemassa ja vaikka sytyttämässä tuohuksen. Myös luonnon helmassa kiertelevällä pyhiinvaelluspolulla pääsee hiljentymään. Hiljaisuuden joogaa järjestetään tiistaisin 2.7.–6.8. klo 14.

Keskiviikkoisin saaressa lämpiää sauna kaikille avoimilla saunavuoroilla. Varaustilanteen näet ja liput voit ostaa etukäteen osoitteesta saunat.fi.Tämän kesän uutuutena on erityisesti nuorille aikuisille suunnatut, ohjelmalliset saunaillat (4.7. ja 1.8.).

Juhannusta voi Mustasaaressa viettää juhannusaattona 21.6. (Juhannuspäivänä ja sunnuntaina saari on suljettu.)

Saari on avoinna tiistaista perjantaihin, (maanantaisin suljettu). Kausi jatkuu aina koulujen alkamiseen asti. Mustasaareen kulku tapahtuu lautalla, joka lähtee Taivallahdesta Eteläisen Hesperiankadun päästä.

Lautta-aikataulut ja hinnat sekä muuta lisätietoa: mustasaarentoimintakeskus.fi

Mustasaareen voit tutustuaa Google mapsissa olevan virtuaalireitin avulla: