06.10. Onneksi olkoon: Pinja, Minttu | Palaute

Piispa Teemu Laajasalo vierailee Pitäjänmäellä syyskuussa 2024

Pitäjänmäen seurakunta

09.08.2024, 13:16 /  päivitetty 25.09.2024, 13:45
Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo vierailee Pitäjänmäen seurakunnassa keskiviikkona ja torstaina 25.-26.9. ja pitää piispanmessun sunnuntaina 29.9.
Piispa Teemu Laajasalo ja Pitäjänmäen kirkko

Vierailullaan piispa tutustuu muun muassa joihinkin seurakunnan alueen oppilaitoksiin, yrityksiin, yhteistyökumppaneihin sekä osallistuu muutamiin seurakunnan tapahtumiin.

Piispan vierailu liittyy niin sanottuun piispantarkastukseen, katso oikea palkki.

Vierailun aikataulut – Tule tapaamaan Teemu-piispaa

Keskiviikkona 25.9.

Kaikenikäisten olkkari klo 15-18. Maksutonta välipalaa ja kahvia. Kohtaamisia, lautapelejä, askartelua. Piispa paikalla noin klo 16.30. Iltaruoalla klo 17 eteläisen Afrikan makuja. Mukana Päivi ja Sakari Löytty Suomen Lähetysseurasta.

Viikkomessu ja seurakuntatilaisuus klo 18. Keskustelua yhteisöllisyydestä, johtajuudesta ja kumppanuudesta puheenvuoroin. Suomen Lähetysseuran nimikkolähettien Päivi ja Sakari Löytyn tulojuhla Namibiasta Suomeen.

Piispa Teemu Laajasalo, kirkkoherra Maika Vuori, TT, luottamushenkilö Eero Junkkaala, luottamushenkilö Dora Puhakka,

Tilaisuuden juontavat pastori Siiri Luoma ja luottamushenkilö, suurlähettiläs emeritus Ilari Rantakari.

psykologian professori emerita Lea Pulkkinen

Torstaina 26.9.

Päiväkerhon avoimet ovet kaikille klo 9.00-11.30 perhekellarin kerhotiloissa. Yhteisöllistä aamupäivää toteuttamassa varhaiskasvatustiimistä Sari Lippojoki, Sanna Yli-Koski-Mustonen, Anna Helle ja Heidi Saarikoski. Pop up -kirkkomuskari klo 9.30. Luvassa iloista ohjelmaa ja mukavaa yhdessäoloa päivä- ja perhekerhon tapaan. Keskustelemassa myös psykologian professori emerita Lea Pulkkinen, joka on tehnyt vuosikymmenien tutkijauran lasten psyykkisestä kehityksestä. Kahvi- ja teetarjoilu.

Seniorien päiväkahvit klo 13. Piispan kyselytunti yhteistyössä Länsi-Helsingin seniorit, Pitäjänmäen Eläkkeensaajat, Pit-Ko Korttelikerho, Palvelukeskus Kotikallio. Kahvit klo 13, ohjelma klo 13.30. Tilaisuuden juontaa luottamushenkilö Sakari Karjalainen.

Sunnuntaina 29.9.

Piispanmessu klo 10. Enkelien sunnuntai

Saarnaa piispa Teemu Laajasalo, liturgina Maika Vuori, avustaa seurakunnan papisto ja diakonit. Muusikot Kylli Ahola ja Senni Valtonen sekä Pitäjänmäen kamarikuoro ja Cantabile-kuoro.

Lapsille musiikkipyhäkoulu. Messun jälkeen kirkkokahvit. Musisoimassa Pitäjänmäen musiikkiopisto.

Piispan kuva: Kirkon kuvapankki, Jani Laukkanen. Lea Pulkkisen kuva: Tuuli Pitkänen