27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute
Puotilan kappeli

Helatorstain kappelimessu Puotilassa

Mikaelin seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli09.05.2024 klo 18:00 - 18:30 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliPuotilan kappeli, Puotilantie 5, 00910 Helsinki

Puotilan kappelin torstai-iltojen kappelimessuja on seurakuntalaisten toiveesta muokattu entistä ennakoitavammiksi. Kuukauden aikana on tarjolla vähän erityyppisiä tilaisuuksia, mutta kaikissa on aina noin 40 minuuttia kestävä messu ja ehtoollinen. Illat alkavat aina klo 18.

Kappeli-ilta – joka kuukauden ensimmäinen torstai 1.2., 7.3., 4.4., 2.5.
Messu, jonka jälkeen on teemallinen tuokio klo 19 ja rukoushetki päivän päättyessä klo 20. Teemailloissa on mm. yhteislaulua, bibliodraamatyöskentelyä ja keskustelua. Ilta tarjoaa tilaa omalle hiljentymiselle ja mietiskelylle, mutta myös teetä ja yhdessäoloa. Voit osallistua kaikkeen kolmeen ohjelmaan tai oman valinnan mukaan vain yhteen tai kahteen.

• 1.2. Lämpöä ja läsnäoloa -sairaanhoitajaopiskelija Otto Rajamäki kertoo nuorten asumisesta palvelutalossa. Keskustelua vetää pastori Piia Kontio.
  • 7.3. Nuoren seurakunnan veisuja nostalgiasta nykypäivään. Nuoren seurakunnan veisukirjaa eli ns Punaista laulukirjaa on julkaistu vuodesta 1970. Viimeisin painos on vuodelta 2020. Tässä illassa lauletaan Punaisen kirjan lauluja vuosikymmenten varrelta. Mukana laulattamassa kirkkoherra Jukka Pakarinen ja kanttori Maria Aaltonen.
  • 4.4. Retki Raamattuun - zoomaamme katseemme pääsiäisen tapahtumiin käyttäen apuna bibliodraamallisen raamattutyöskentelyn mahdollisuuksia. Pastori Eva-Lisa Lindström.
  • 2.5. Suurin niistä on rakkaus -musiikkia ja asiaa avioon aikoville. Mukana häämusiikkia ja vihkimisen käytäntöjä esittelemässä Mikaelin seurakunnan kanttorit sekä pastori, perheneuvoja Piia Kontio.

Hiljaisuuden iltamessu – joka kuun kolmas torstai 18.1., 15.2., 21.3., 18.4., 16.5.
Laulamme meditatiivisia Taizé-lauluja.

Tavallinen kappelimessu – joka kuun toinen ja neljäs torstai

• 04.01. Jukka Pakarinen, Maria Aaltonen
  • 12.01. Jukka Pakarinen, Kirsi Honkanen-Punkari