03.10. Onneksi olkoon: Raimo | Palaute

Aikuisrippikoulu

Roihuvuoren seurakunta

25.04.2024, 12:58
Aikuisrippikoulussa pohditaan yhdessä uskoa ja elämää. Se on paikka, jossa voit keskustella kahden kesken tai ryhmässä elämän suurista kysymyksistä. Miksi olen täällä? Mistä löydän oman paikkani maailmassa? Onko minulle jokin tehtävä? Mikä on kaiken tämän tarkoitus?
Poika, jolla kädessä risti

Jos rippikoulu jäi nuorena käymättä, se onnistuu myöhemminkin. Yläikärajaa ei ole.

Aikuisrippikoulu voi tulla ajankohtaiseksi, kun

• sinua on pyydetty kummiksi
  • olet solmimassa avioliiton kirkossa
  • haluat liittyä kirkkoon
  • olet muuten kiinnostunut perehtymään uskoon ja elämän merkitykseen

Useimmiten aikuisrippikoulu päättyy konfirmaatioon, joka antaa konfirmoidulle täysivaltaisen seurakuntalaisen oikeudet. Voit käydä rippikoulun myös tulematta konfirmoiduksi. Jos sinua on pyydetty kummiksi, myös konfirmaatio tarvitaan.

Aikuisrippikoulu ei maksa mitään. Sen laajuus on noin 20 tuntia. Aikuisripari suunnitellaan joustavasti yhdessä oman seurakunnan rippikoulupapin kanssa, niin että se sopii rippikoulua käyvän elämäntilanteeseen ja aikatauluihin.

Kun haluat aloittaa aikuisrippikoulun, ota yhteyttä asuinalueesi seurakunnan aikuisrippikoulusta vastaavaan pappiin,

Roihuvuoren seurakunnassa: Arja Vaulas p. 09 2340 5756 / arja.vaulas@evl.fi

Seurakuntatoimisto: p. 09 2340 5700 (ma, ti, to klo 10–13, ke klo 13–16. Perjantaisin suljettu.) / roihuvuori.srk@evl.fi