28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute

Rajattu hetki - näyttely Laajasalon kirkolla

Roihuvuoren seurakunta

04.04.2024, 14:09
Ilona Jokinen-Sipilän maalauksia on nähtävillä Laajasalon kirkolla 4.4.-1.5. Sunnuntaina 7.4. Ilona Jokinen-Sipilä on tavattavissa kirkkokahveilla ja kertoo teoksistaan klo 12. alkavan messun jälkeen.

Ilona Jokinen-Sipilä on helsinkiläinen taiteilija. Hän on koulutukseltaan musiikin maisteri sekä laulupedagogi. Jokinen-Sipilä työskentelee klassisen laulun opettajana Helsingin konservatoriossa. Kuvataidetta hän on opiskellut mm. Helsingin taiteilijaseuran kursseilla. Kuvataide täyttää kasvavassa määrin Ilonan arkea ja hän suhtautuu intohimoisesti väreihin sekä kuvataiteen eri kerroksiin. Laajasalon kirkon ripustus 'Rajattu hetki' on Ilonan toinen oma näyttely. Akryyliväreillä maalatut teokset keskittyvät hetkeen ja hetkiä voi olla useampi samassa työssä lomittain. Meillä on hallittavana vain tämä hetki.

Teoksista aistii rakkauden väreihin. Niistä välittyy ilo ja leikki. Työskentely on intuitiivista ja jättää tilaa sattumalle. "Maalatessa en huomaa ajankulua ja uppoudun hetkeen. Hiljaisuudessa syntyy paras inspiraatio. Eli maalatessa en kuuntele musiikkia, saatikka laula itse", hän kertoo.

Myöhemmin tänä keväänä Ilonan maalauksia on nähtävillä myös Galleria Theodorissa, Loviisassa.

Näyttely on nähtävissä kirkon aukioloaikoina (ma-to 10-14) sekä tilaisuuksien yhteydessä.

Ilona Jokinen-Sipilä: ilona.jokinensipila@gmail.com