16.07. Onneksi olkoon: Reino, Rene | Palaute

Roihuvuoren kirkon kirkkosali

Roihuvuoren seurakunta

29.11.2023, 12:05

Roihuvuoren kirkko on yksi Roihuvuoren seurakunnan kolmesta kirkosta. Arkkitehti Lauri Silvennoisen suunnittelema kirkko valmistui vuonna 1970. Se soveltuu hyvin vihkimisiin, kastejuhliin ja hautaan siunaamisiin.

Kirkon takaosassa on kahvilapöytiä, joihin sopii noin 45 henkeä. Siellä voi järjestää kastekahvit tai muistotilaisuuden, jos siunaus on ollut muualla. Myös seurakuntasali tai pieni kappeli on käytettävissä perhetilaisuuksiin.

Kirkkosali on kuusikulmainen 300-luvun kastekappelin tapaan. Kattorakennelmassa on kuvattuna Daavidin tähti. Kirkon alttaritauluna on lasimaalaus Circulum vitae, Elämän pyörä, jonka on suunnitellut taidemaalari Reino Hietanen. Kirkkosalin vasemmalla puolella on italialaisen taiteilijan Antonio Da Cudanin veistos, ja kirkkosalin takaosassa lahjaksi saatu Hellyyden Jumalanäidin ikoni.

Kangasalan urkutehtaan 1972 valmistamissa uruissa on 26 äänikertaa. Urkujen julkisivun on suunnitellut diplomi-urkuri Pentti Pelto.

Roihuvuoren seurakunnalta voi tarvittaessa lainata kastemekkoa tai arkkualbaa (arkun peittävä juhlava tekstiili).