29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Roihuvuoren seurakunta

Roihuvuoren seurakunnan päätöksenteko ja hallinto

21.01.2021, 19:35
Seurakunnan päätöksenteosta ja hallinnosta vastaa kirkkoherra yhdessä suorilla jäsenvaaleilla valitun seurakuntaneuvoston kanssa. Jos haluat vaikuttaa päätöksentekoon, äänestä seurakuntavaaleissa.

Seurakuntaneuvoston tehtävät on määritelty kirkkolaissa, kirkkojärjestyksessä sekä seurakuntayhtymän perussäännössä. Seurakuntaneuvoston vastuulla on:

• valmistella seurakunnan talousarvio, toiminta- ja taloussuunnitelma, ja päättää niiden varojen käytöstä, jotka seurakuntayhtymän talousarviossa seurakunnalle osoitetaan
  • vastata toiminta- ja taloussuunnitelman toteutumisesta
  • valita useimmat seurakunnan työntekijät
  • asettaa halutessaan sekä pysyviä johtokuntia että tilapäisiä toimikuntia.

Seurakuntaneuvosto valitaan neljäksi vuodeksi vaaleilla, joissa saavat äänestää kaikki vähintään 16 vuotta täyttäneet seurakunnan jäsenet. Seuraavat seurakuntavaalit järjestetään syksyllä 2022.

Roihuvuoren seurakuntaneuvostossa 2019-2022 on 14 vaaleilla valittua jäsentä sekä kirkkoherra. Kokouksia johtaa maallikkojäsen Viking Wuori.

Seurakunnan johtoryhmä ja työalatiimit

Seurakunnan toiminnan suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavat johtoryhmä ja työalatiimit. Heidän vastuullaan on toteuttaa seurakuntaneuvoston hyväksymä toimintasuunnitelma ja arvioida toiminnan onnistumista.