19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Roihuvuoren seurakunta

Uutta kerhotoimintaa lapsille ja perheille Laajasalossa

02.08.2019, 15:23
Helsingin kaupungin iltapäiväkerhon toiminta Laajasalon kirkolla päättyi kevätkauden 2019 lopussa, kun Roihuvuoren seurakunta päätti laajentaa kerhotoimintansa palvelemaan koko alueen alakouluikäisiä. Ensi syksynä alkaa monipuolinen kerhotoiminta lapsille ja perheille.

Osa uusista toimintaideoista on saatu lapsilta, osa on syntynyt Laajasalon kirkon lastenohjaajien, kaksossiskosten Marika ja Margit Pulkkisen omien mielenkiinnon kohteiden ja vahvuuksien pohjalta. Pulkkiset ovat muun muassa tehneet teatterin ja kasvatuksen sivuaineopinnot Teatterikorkeakoulussa, mikä innosti heitä perustamaan oman teatteriryhmän, PikkuParatiisin.

– On hienoa haastaa itsensä ammatillisesti. Odotamme näkevämme uusia ja jo meille tuttuja lapsia, jotka eivät ole olleet toiminnassamme pariin vuoteen. On hyvä, jos voimme tarjota lapselle uuden harrastuksen kodikkaassa kirkossamme.

Laajasalon kirkon kerhot ovat maksuttomia, ja ne pidetään iltapäivisin ja alkuillasta kirkon kerhosiivessä. Kerhot toimivat kristilliseltä arvopohjalta.

• TUPA parittomien viikkojen maanantaina klo 17–19. Kerhossa on sekä ohjattua että vapaata toimintaa perheille tietyn teeman mukaisesti. Alle kouluikäiset lapset ovat tervetulleita vanhemman kanssa, kouluikäiset voivat tulla kerhoon itsenäisesti. Kerho alkaa 9.9. Ei ilmoittautumista.
  • VarkkaTupa tiistaisin klo 14–16. Vapaavalintaisesti askartelua, yhteisleikkejä, pelailua ja hengailua kavereiden kanssa. Lopuksi hiljennyttään hetkeksi yhdessä. Kerho alkaa 20.8. Ei ilmoittautumista.
  • GRAFTIS keskiviikkoisin klo 13.30–14.30. Kädentaitokerhossa askarrellaan kirkkovuoden teemojen mukaisesti. Mukaan mahtuu 30 lasta. Kerho alkaa 4.9. Ilmoittautuminen.
  • Tyttökerho keskiviikkoisin klo 15–16 3.–5.-luokkalaisille tytöille. Kerhossa harjoitellaan tunne- ja vuorovaikutustaitoja sekä vietetään aikaa yhdessä. Kerhossa viihdytään, keskustellaan ja saadaan tukea. Mukaan mahtuu 20 tyttöä. Kerho alkaa 4.9. Ilmoittautuminen.
  • PERIODI-kerhossa torstaisin klo 13.30–14.30 on teemallisia kokonaisuuksia, jossa käytetään ilmaisutaitoa monipuolisesti. Mukaan mahtuu 20 lasta. Kerho alkaa 22.8. Ilmoittautuminen.
  • Teatterikerho PikkuParatiisi torstaisin klo 15.30–17. Harrasteryhmä, jossa läsnäolo on sitovaa. Kerhossa opetellaan teatteritaiteen perusteita sekä valmistetaan yhteisiä esityksiä. Aikaisempaa harrastuneisuutta ei tarvita, vaan intoa oppia ja tehdä teatteria. Teatterikerho on 2.-6.-luokkalaisille lapsille. Mukaan mahtuu 20 lasta. Kerho alkaa 22.8. Ilmoittautuminen

Kerhoihin ilmoittaudutaan 5.8.2019 alkaen tekstiviestillä ohjaajille: Margit Pulkkinen, p. 050 380 1534 tai Marika Pulkkinen, p. 050 378 0672. Viestissä tulee lukea kerhon nimi, lapsen nimi ja ikä sekä huoltajan yhteystiedot.

Teksti: Misku Välimäki
Kuva: Marko Anttila

Juttu on julkaistu 6.6. ilmestyneessä Kiikari-lehdessä.