06.05. Onneksi olkoon: Ylermi | Palaute
Roihuvuoren seurakunta

Mitä lähetystyö on?

05.04.2022, 16:06

‍Lähetystyö on pitkäjänteistä työtä oikeudenmukaisemman maailman puolesta. Työtä tehdään yhteiskunnan heikoimpien hyväksi yhdessä paikallisten kansalaisjärjestöjen ja paikallisen kirkon kanssa esimerkiksi tekemällä näkyväksi vääristyneitä valtarakenteita. Lähetystyö on todistusta Jumalan rajoja ylittävästä rakkaudesta sekä evankeliumin viemistä eteenpäin.

Tarkoitus on sekä tavoittaa kirkon ulkopuolella olevat ihmiset että vahvistaa jo olemassa olevia seurakuntia ja kirkkoja. Työ on esimerkiksi paikallisen kirkon työntekijöiden kouluttamista, lasten koulunkäynnin tukemista, opettajien ja pyhäkoulunopettajien kouluttajien kouluttamista, tyttöjen ja naisten aseman parantamista ja raamatunkäännöstyötä vähemmistökielille.

Lähetystyössä yksilöjä ja yhteisöjä kutsutaan Kristuksen seuraamisen tielle. Uskonto tai kääntyminen toiseen uskontoon ei kuitenkaan koskaan ole edellytys avun saamiselle tai osallistumiselle. Ketään ei syrjitä uskonnon, poliittisen näkemyksen, ideologian, etnisen taustan, sukupuolen tai iän perusteella. Paikallisten ihmisten kulttuuria ja uskonnollista identiteettiä kunnioitetaan.

Miksi kirkko tekee lähetystyötä?

Lähetystyö pohjautuu Jeesuksen antamaan lähetyskäskyyn (Matt. 28: 18-20) ja opetukseen Jumalan valtakunnasta. Kristillinen kirkko on kutsuttu tekemään työtä maailman pahoinvoinnin lieventämiseksi ja viemään hyvää sanomaa eteenpäin.

Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda. - Matt. 25:35