26.04. Onneksi olkoon: Terttu, Teresa, Tessa | Palaute
hautaus

Hautaaminen

Surun kohdatessa

Kuolema on aina yllättävä – odotettunakin. Suru sitoo käytettävissä olevia voimavaroja. Löydät täältä apua hautajaisjärjestelyihin.

Siunaaminen tapahtuu hautausmaan kappelissa, kirkossa tai haudalla. Kirkollinen hautaan siunaaminen on samanlainen toimitus huolimatta siitä, onko vainajalle valittu arkkuhautaus vai tuhkaus. Hautausmaiden kappeleissa siunauksia toimitetaan tiistaista lauantaihin. Roihuvuoren seurakunnan kirkot ovat myös käytettävissä.

Voit varata hautaan siunaamisen ajan, paikan sekä papin Roihuvuoren seurakunnan seurakuntatoimiston kautta p. 09 2340 5700 ja sähköposti: roihuvuori.srk@evl.fi

Avoinna: ma, ti, to klo 10–13, ke klo 13–16. Laajasalon kirkko, Reposalmentie 13, 00840 Helsinki.

Siunaaminen

Vainajan siunaa tavallisesti sen seurakunnan pappi, jonka alueella vainaja on viimeksi asunut. Papin palvelut ovat maksuttomia. Omaiset ja pappi tapaavat toisensa ennen siunausta, jossa keskustellaan järjestelyistä ja tilaisuuden kulusta.

Vainajan ollessa ev.lut. kirkon jäsen, on Helsingin seurakuntayhtymän kappelien ja kirkkojen käyttö siunaustilaisuuteen maksuton.

Lisätietoa hautajaisjärjestelyistä löydät täältä.

Roihuvuoren seurakunnan tilat

Roihuvuoren kirkko