20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
S:t Jacobs kyrka

St Jacobs kyrka

30.03.2017, 13:39
Lauttasaaren kirkon yhteydessä toimii myös ruotsinkielinen S:t Jacobs kyrka. Lauttasaaren kirkko on valmistunut 1958.

Lauttasaaren vuonna 1958 valmistuneen kirkon ovat suunnitelleet Keijo ja Marja Petäjä. Valmistumisajalleen ominaisesti kirkko on niukkailmeisen selkeä ja käytännöllinen. Kirkon 61 metriin kohoava kapea kellotapuli on Lauttasaaren maamerkki. Kirkkoon johtavat monumentaaliset, lohkaremuurein reunustetut portaat. Sisäpihaa koristaa kivetyssä vesialtaassa seisova siirtolohkare. Kirkon viereinen matala S:t Jacobs kyrka on ruotsinkielisen Johannes församlingenin käytössä.

S:t Jacobs kyrkan Robert Gustavssonin rakentamissa uruissa on 12 äänikertaa. Kolme pronssikelloa on valanut Veljekset Friis Oy.