04.05. Grattis: Rosita, Rosa | Respons
Hela Helsingfors

Popkör för åk 3–6 i Matteuskyrkan

23.01.2023, 14:28
Matteus popkör för årskurserna 3–6 övar varje tisdag i Matteuskyrkan.
Mikrofon

Popkören är för barn i åk 3 uppåt. Popkören övar i Matteuskyrkan, (Åbohusvägen 3) på tisdagar kl. 15.30–16.15, i samband med Tweentisdagen. Repertoaren består av poplåtar och annan svängig musik på svenska och engelska.

Popkören uppträder på familjemässor, julfester och konserter och under hösten övar vi in ett luciaprogram och har flera luciauppträdanden innan jul.

Under tisdagarna pågår också Tweentisdag i Matteuskyrkan. Den öppna verksamheten riktar sig särskilt till barn i lågstadieåldern på årskuserna 3–6, som inte längre går i eftis. Vi bjuder på mellanmål. Vi har också pingisbord, biljardbord, lufthockeybord, tv-spel och pyssel. Man kan också göra sina läxor här eller vara med sina kompisar och bara hänga.

Tweentisdag och popkören tisdagar kl. 14.00–17.00 i Matteuskyrkan, Åbohusvägen 3 i Östra centrum.