24.04. Grattis: Albert, Albertina | Respons
Johannes församling

Diakonin finns här för dig!

01.09.2023, 11:41
Behöver du någon att prata med, finns det något som tynger dig? Du kan alltid ta kontakt med diakoniarbetarna i Johannes församling som finns här för dig.
Helge, Viivi, Karin, Gunvor

Om du vill samtala med en diakoniarbetare gällande till exempel ekonomisk hjälp kan du ringa, skicka sms eller e-post till vår diakonijour, som är öppen på tisdagar och torsdagar kl 11-12. Då besvarar diakoniarbetarna också de meddelanden som kommit in under veckan: Tfn 050 322 7171, e-post johannes.diakoni@evl.fi.

Ifall ditt ärende är mera akut kan du ringa direkt till någon av våra diakoniarbetare Helge, Viivi, Karin och Gunvor. Du kan ringa och boka tid för ett möte på diakonimottagningen, eller samtala i telefon, eller be om ett hembesök. Vi finns här för dej!

Under hösten ordnar vi Träffpunkt varannan tisdag i Högbergssalen i centrum och diakoniträffar på torsdagar i S:t Jacobs kyrka på Drumsö. En gång i månaden träffar vi medlemmar på ett café någonstans på vår föramlings område. Vi ordnar också träffar med aktiviteter för unga vuxna. Ta kontakt med diakoniarbetarna för att få veta mera om vad som är på gång just nu!

Samtalstjänsten finns också till för dig. Telefonjour varje kväll kl. 20–23, numret är 040 022 1190. Chattjour mån–tors kl. 18–20. Mer information hittar du här.