06.10. Grattis: Bruno | Respons
Matteus församling

Samtal för föräldrar: Skolfrånvaro

Matteus församling

Kalenteri ja kellosymboli10.10.2024 klo 18:00 - 09:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMatteuskyrkan, Åbohusvägen 3, 00900 Helsingfors

Många föräldrar har berättat om de svåra stunder då deras barn och tonåringar inte orkar eller helt enkelt vill gå till skolan. Hur kan man som förälder stöda sitt barn i vardagen? Vad ska man göra när ens barn vägrar gå till skolan? Mira Dianoff, skolcoach, föreläser om och diskuterar hur en förälder kan hjälpa sitt barn.

Mira har ett varumärke vid namn ”Miran Mesta”, där hennes viktigaste uppgift är att få elever till skolan, lyssna på ungdomar när ingen annan hör och att vara en ”tolk” mellan ungdomar och vuxna. I Sverige har hon jobbat som resurslärare för ungdomar med ad/hd och asperger. Mira når ungdomar som ofta ses som ”svåra” och enligt henne själv, handlar det egentligen om att vara ärligt intresserad och se ungdomar likvärdiga.

Samtal och föreläsning i Matteuskyrkan, Åbohusvägen 3, torsdag 10.10 kl. 18.