03.07. Grattis: Egil, Ejvind, Öjvind | Respons
Matteus församling

Lekholmen öppnar för läger och gäster till sommarlovet

02.06.2021, 10:08 /  uppdaterad 03.06.2024, 09:09
Strand, mat, bastu och andaktsliv. Det är lätt att besöka Helsingforsförsamlingarnas egen sommarö. Holmen är öppen 2.6–11.8. Välkommen hit och njuta av sommaren!
Del av Lekholmens tecknade logo. En stuga på en strand, en brygga i svart och blått.

Lekholmen är Helsingforsförsamlingarnas lägergård, vackert belägen i Helsingfors skärgård. På ”Lekis” har Johannes, Matteus och Petrus församlingar sin ungdomsverksamhet under sommaren. Holmen är också öppen för besökare – välkommen ut för en eller flera dagar!

Skolornas sommarlov inleds den 2 juni 2024 och samma dag öppnar också Lekholmen.

Dagsgäster

Parallellt med lägren jobbar även holmens egna ungdomsledare med den öppna verksamheten på holmen. Alla är välkomna ut på dagsbesök under hela sommaren. Det är också möjligt att övernatta på holmen.

Man kan köpa mat på holmen eller ta med egen matsäck.

Barnens tisdag: Varje tisdag hela sommaren, ordnar holmledarna barnprogram. Det kan vara allt från pyssel och bakning till cirkusskola eller skattjakt runt holmen.

Se mera info om programmet, båttidtabell mm på hemsidan Lekholmen.fi

OBS! P.g.a. lågt vatten har turbåten följt en avvikande tidtabell. Senaste informationen finns alltid på rederiets egen hemsida

Anmäl dig dagen före

För besökare, dagsgäster och holmbor som vill övernatta eller köpa mat från holmköket, gäller det i år att anmäla sig till holmen dagen före man är på väg ut. Senast kl.9:30 dagen före du stiger på Lekholmsbåten behöver du ringa upp holmungdomsledarna och anmäla dig, tfn 050-465 34 10.

Följ @lekholmen på instagram och facebook för uppdaterad info om sommarens program!

En tecknad vy av en stuga på en strand.