01.09. Grattis: Gottfrid | Respons

September 2024 i Petrus församling

Petrus församling

28.08.2024, 10:53 /  uppdaterad 28.08.2024, 14:26
Här hittar du information om vad som är på gång inom den närmaste tiden i Petrus församling.

Gudstjänster

Varmt välkommen på gudstjänst!

Petrusmässa för hela församlingen: 8.9 kl. 11 i Petruskyrkan med Gunilla och Magnus Riska. Eget program för barnen, lunch och kaffe efteråt.

Söndagens högmässor: kl. 10 i Munksnäs kyrka, kyrkkaffe. kl. 12 i Åggelby gamla kyrka, kyrkkaffe. 15.9 Pia Kummel-Myrskog.

PULS-gudstjänst: 15.9 kl. 15.30 i Petruskyrkan. Avskalad gudstjänst med bön, lovsång, predikan och nattvard. Kyrkkaffe efteråt, välkommen med!

Barnfamiljer

Följ Petrus Kidz-gruppen på facebook för aktuell info!

Musiklek: kl. 10 på torsdagar i Södra Haga. Välkommen med i vårt glada gäng! Musikleken är speciellt för dig med barn 0-5år. Vi sjunger och leker tillsammans, och umgås efteråt en stund. Kontakta Anne Koivula för mer info: anne.koivula@evl.fi. Läs mera

Evenemang och kurser

Fredagscafé i Petruskyrkan: Varje fredag hela hösten kl. 17-19. Kom och drick en kopp kaffe eller te och prata bort en stund. Välkommen ensam, med familj eller vänner.

Dagscafé: Höststart tis 17.9 kl. 13-15 i Petruskyrkan. Välkommen på en eftermiddag med kaffe och gemenskap. Petruskyrkan, Skogsbäcksvägen 15. Mer info av diakonissan Tua Sandell, Tel. 0503442711.

Andakt och bön

Förbön och tack: Varannan tisdag kl. 19 i Munksnäs kyrka, Tegelstigen 6. Lovsångskören över kl. 18. Terminsstart 17.9, Bengt Lassus.

Petruskyrkan öppen för bön: Varje tisdag kl. 8-9, egen bön (instrumental musik) och 15 min gemensam bön.

Du kan alltid skicka in dina böneämnen: till pray.petrus@evl.fi, per post: Petrus församling, Skogsbäcksvägen 15, 00630 Helsingfors.

Sjung i kör

Petrus Vokalensemble: För dig som kanske sjungit i kör tidigare, eller vill lära dig att sjunga flerstämmigt. Varannan torsdag kl. 18 i Åggelby gamla kyrka med start 12.9. Kontakt: mathias.sandell@evl.fi

Kingdom Singers: En ekumenisk lovsångskör som leds av Fiona Chow. Repertoar på finska, engelska och svenska. Petruskyrkan. Två må i månaden. fionatchow@gmail.com

Lovsångsgruppen: Varannan ti kl. 18. Medverkar under Förbön och Tack kvällarna i Munksnäs kyrka.