04.05. Grattis: Rosita, Rosa | Respons
Hela Helsingfors

Konserter: Musik i sommarkvällen onsdagar i Karuna kyrka på Fölisön

28.06.2023, 13:13
Konserterna Musiikkia kesäillassa - Musik i sommarkvällen lockar till att njuta av musikens magi i Karuna kyrka på onsdagar klockan 18.
Seurasaaren laituri

Sommarkonserter har arrangerats i Karuna museikyrka på Fölisön i över ett halvt sekel. Ingen annanstans kan man uppleva en liknande atmosfär som inne i dess urgamla träväggar, samtidigt som naturen strålar utanför, Finlands sommar i sin vackraste form.

Bland musikerna har kantele- och gitarrspelarna alltid varit de mest entusiastiska att komma och spela i Karuna kyrka. Det är inte konstigt, eftersom den lilla kyrkan och dess tystnad skapar en plats som bara stärker den unika intimiteten i musiken, som inkluderar vibrationen från fingertoppen på strängen.

Sommarens konserter bjuder inte på traditionella toner. Istället får vi något annorlunda, helt nyskriven musik och till och med improvisationer. Många konserter kan överraska lyssnaren.

Välkommen att njuta och överraskas av konserterna i serien Musik i sommarkvällen!