24.04. Grattis: Albert, Albertina | Respons
Hela Helsingfors

Sommarläger 2024 för barn, unga och familjer på Lekholmen och i Helsingfors

03.03.2023, 11:23 /  uppdaterad 06.03.2024, 11:44
Att åka på läger är bland det bästa man kan göra på sommaren. Här hittar du församlingarnas mångsidiga läger för barn, unga och familjer sommaren 2024.

Petrus församling

Dagläger för barn 6–11 år, den 3–7 juni kl. 9–16 i Petruskyrkan, Skogsbäcksvägen 15, i Månsas.

Vi leker, sjunger, pysslar, tävlar, lär oss mer om Gud och får nya kompisar. Programmet startar kl. 9 och slutar kl. 16 varje dag. Vid behov kan barnen lämnas redan kl. 8.45 på morgonen.

Avgift 70€, följande syskon 50€. Det finns plats för 30 barn på lägret. Lunch, mellanmål och försäkring ingår.

På fredagen kl. 16 avslutas lägret med en fest (max 1h) för familjerna där barnen medverkar. Vi bjuder på hot-dog och något sött!

Har du frågor? Hör av dig till Anne Koivula, anne.koivula@evl.fi

Anmälan öppnar måndag 4.3 kl. 9:00 och stänger 15.4.

Ps. Känns avgiften utmanande? Anmäl dig ändå! Församlingen hjälper med bidrag vid behov. Barn över 12 år kan i mån av utrymme få hänga med som mini-hjälpisar och betalar ingen avgift.

grafisk bild med en stad och barn i förgrunden

Johannes församling

Dagsläger 37.6 samt 1014.6 i S:t Jacobs kyrka (Kvarnbergsbrinken 1) och i Hörnan (Högbergsgatan 10).

Lägren ordnas under vardagar kl. 9–16.30. Som ledare fungerar församlingens barnledare och hjälpledare. Lägret kostar 60€/vecka. I priset ingår lunch och mellanmål.

Anmälningstiden börjar 19.2 och avslutas 5.4. Deltagarantalet är begränsat till 20 barn per vecka, och vi tar emot barnen i anmälningsordning, så att barn i åk 1 och 2 har förtur. Ett infobrev skickas innan lägret börjar.

Barnen är försäkrade från församlingens sida. Vi har årligen fått bidrag av Brita Maria Renlunds stiftelse för att kunna ordna dagsläger.

Församlingen kan bevilja befrielse från avgiften på ekonomiska grunder. Kontakta helena.hollmerus@evl.fi med en fritt formulerad anhållan. Vi skickar en faktura efter lägret. Anmälan är bindande och möjliga annulleringar bör göras senast 7 dygn innan lägret börjar. För annulleringar som görs efter det uppbärs en avgift på 50% av deltagaravgiften. Med läkarintyg är det möjligt att annullera senare.

Frågor kan riktas helena.hollmerus@evl.fi, ledare inom småbarnspedagogiken.

Två barn sitter ien hängmatta med ryggen åt kameran.

Matteus församling

Läger för skolbarn i alla åldrar sommaren 2024!

3–7.6 Dagläger 1

10–14.6 Dagläger 2

29.7–2.8 Dagläger 3

Dagslägren riktar sig till åk 1–6 och tar plats i Matteuskyrkan samt ute i närmiljön. Program: Lekar och spel ute och inne, pyssel, spårning m.m. En utfärdsdag till Lekholmen.

Lägeravgift 75€/vecka (innehåller lunch, mellanmål, utfärd+lägermaterial).

Dagligen program kl 9–15, man kan komma redan kl 8.30 och stanna till kl 16.

Om lägeravgiften är ett hinder kan man anhålla om nedsatt avgift eller friplats i samband med anmälan.

Sista anmälningsdag 10.5 till catarina.barlund-palm@evl.fi

Bryggan på Lekholmen

S‍ommarläger på Lekholmen för barn och familjer

10–12.6 Sommarläger för åk 5–7 på Lekholmen

4–6.8 Sommarläger för åk 1–4 på Lekholmen

Program: bl.a. lekar, olika spel, musik, spårning, pyssel, sandkonstverk, simning, bastu, andakter, gemenskap...

Lägeravgift: 90€ (innehåller mat, logi, båtresa + lägermaterial)

Lägret arrangeras gemensamt av Johannes, Petrus och Matteus församlingar. Anmälningar senast 10.5 till catarina.barlund-palm@evl.fi / helena.hollmerus@evl.fi / anne.koivula@evl.fi.

Familjeläger 2024

16–18.8 Familjeläger 1

23–25.8 Familjeläger 2

Gemensamt för Johannes-Petrus-Matteus församlingar

Lägeravgift: vuxna 60€, barn 50€, under 2 år gratis

Lägret arrangeras gemensamt av Johannes, Petrus och Matteus församlingar. Anmälningar senast 25.5 till catarina.barlund-palm@evl.fi / helena.hollmerus@evl.fi / anne.koivula@evl.fi.

Mera programinfo kommer senare.

lapset leikkivät pallolla

Vanliga frågor om församlingens läger

Stiftelsen Brita-Maria Renlunds Minne SR