18.04. Grattis: Valdemar, Volmar | Respons
Hela Helsingfors

Vi hjälper dig skriva ut coronapass

15.12.2021, 10:57 /  päivitetty 16.12.2021, 15:53

På våra församlingskanslier kan du få hjälp med att skriva ut ditt coronapass. För att få fram intyget på nätet måste du ha med dig dina bankkoder.

Högbergsgatan 10: Må, ti, to fre 10-15

Åbohusvägen 3 ti och to kl. 10-14

Skogsbäcksvägen 15: må-ti och to-fr kl 10-13, ons kl 13-16.

Coronapass med till konserten

Det är inte möjligt för församlingarna att kontrollera coronapass vid gudstjänster. Inte heller andakter, förrättningar, skriftkolundervisning eller diakonimåltider faller under de nya restriktionerna. Domkapitlet har instruerat församlingarna att minska deltagarantalet i gudstjänster och andra kyrkliga tillfällen till 1/3 av kyrksalens kapacitet. Det innebär att 100 personer fortfarande kan delta i en gudstjänst i en kyrksal som normalt rymmer 300 personer.

Konserter eller julsamlingar kring "De vackraste julsångerna" faller däremot innanför restriktionerna. Det innebär att deltagarantalet måste minskas till 20 personer alternativt kontrolleras coronapass på alla deltagare. Vid församlingarnas kanslier kan du få hjälp med att skriva ut ditt coronapass. Användning av munskydd rekommenderas starkt oberoende tillfällets art.