16.10. Onneksi olkoon: Sirkka, Sirkku, Stella, Luna | Palaute

Haaveiden kääntöraide – Janne Koivulan dokumentti

Mikaelin seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli17.10.2024 klo 18:00 - 19:30 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMikaelinkirkko, Emännänpolku 1, 00940 Helsinki

Haaveiden kääntöraide – Janne Koivulan dokumentti Mikaelinkirkolla asunnottomien yönä 17.10. klo 18

Haaveiden kääntöraide seuraa vuoden ajan Aksan, Tapion ja Tonin elämää – ilon, epätoivon, itsetuhon ja ystävyyden täyttämiä hetkiä Itä-Helsingin metroasemilla ja -junissa. Miehet kohtaavat joka aamu Herttoniemen metroaseman takana olevalla aukiolla, josta he siirtyvät metron ”ravintolavaunussa” Vuosaareen. Miesten elämää hallitsevat alkoholi ja työttömyys. Elokuva raottaa ovea maailmaan, jonne kuka tahansa meistä voi tahtomattaan joutua. Se päästää ääneen ne, joilla ei yhteiskunnan ja ihmisten silmissä ole erityistä ihmisarvoa.

Ohjaaja Janne Koivula ja tuottaja Jari Kokko ovat keskustelemassa ja vastaamassa yleisön kysymyksiin elokuvan jälkeen.

Ohjaus: Janne Koivula
Maa ja tuotantovuosi: Suomi, 2022