12.07. Onneksi olkoon: Hermanni, Herkko, Herman | Palaute

Jorma Hinkan näyttely “Kirkko keskellä kuvaa” Kryptassa | Exhibition at the Crypt: Jorma Hinkka - Cathedral in the Centre

Tuomiokirkkoseurakunta

Kalenteri ja kellosymboli12.07.2024 klo 10:00 - 17:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliHelsingin tuomiokirkon krypta, Kirkkokatu 18, 00100 Helsinki

Helsingin tuomiokirkon kryptan näyttelyihin voi tutustua kesä-elokuussa, krypta on avoinna ma–la 10–17, su 11–17.

10.–22.7. esillä on Jorma Hinkan Kirkko keskellä kuvaa -näyttely. Jorma Hinkka on graafinen suunnittelija, joka on erikoistunut valokuvataidekirjojen suunnitteluun. Hänen 2023 julkaisemansa kirja "Tunnustan kuvanneeni" esittelee mm. 62 eri kuvaa Tuomiokirkosta Kruununhaan suunnasta nähtynä. Näyttelyn lähtökohtana Signe Branderin 1909 silloisen Nikolainkirkon tornista kuvaama Kruununhaka. Branderin kuvassa on vuonna 1908 valmistunut Jorma Hinkan kotitalo, jossa hän on asunut 30 vuoden ajan. Näistä ikkunoista hän on vuosien ajan kuvannut Tuomiokirkkoa kaikkina vuoden- ja vuorokaudenaikoina. Näyttely muodostuu tästä rikkaasta kuva-aineistosta.

Lisää Kryptan kesänäyttelyitä löydät täältä.