16.10. Onneksi olkoon: Sirkka, Sirkku, Stella, Luna | Palaute

Kari Tikan ekumeeninen muistokonsertti / Memorial Concert for Kari Tikka

Kalenteri ja kellosymboli16.10.2024 klo 19:00 - 20:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliTemppeliaukion kirkko, Lutherinkatu 3, 00100 Helsinki

Säveltäjä, kapellimestari ja oboisti Kari Tikan (1946–2022) muistokonsertissa kuullaan hänen sävellyksiään. Hänen kuolemastaan tulee kaksi vuotta. Tikan sävellystuotantoon kuuluu kirkkomusiikkia, oopperoita, kuoro- ja yksinlauluja sekä orkesteri- ja kamarimusiikkia. Tikan teokset perustuvat usein hengellisiin teksteihin.

Muistokonsertissa laulavat säveltäjän perheestä Eeva, Maisa ja Petri Tikka sekä Esa Ruuttunen ja Matti ja Paula Rankala. Uruissa on Henri Hersta, pianistina Ilppo Lukkarinen.

Tikalle tärkeää oli myös ekumeenisuus. Mukana rukoilemassa on pappeja eri kirkkokunnista: Martti Savijoki (kat.), Sami Lehto (vapaakirkko), Petri Viinikkala (hellunt.) sekä Seppo Juntunen (lut.). Tilaisuudessa kerätään kolehti Suomen Lähetysseuran Lasten Pankille.

Reilun tunnin kestävän tilaisuuden jälkeen on vielä teejatkot Temppeliaukion seurakuntasalissa.

Liput: Vapaa pääsy

--

Memorial concert for composer, conductor and oboist Kari Tikka (1946–2022). The programme consists of Tikka's own compositions.

Tickets: Free entrance