27.08. Onneksi olkoon: Rauli | Palaute

Kehitysvammaisten valtakunnallinen kirkkopyhä

Kalenteri ja kellosymboli08.09.2024 klo 10:00 - 13:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliHelsingin tuomiokirkko, Unioninkatu 29, 00170 Helsinki

Aloitamme juhlajumalanpalveluksella klo 10-11.15. Saarnassa on mukana Patolan ryhmäkodin asukkaita yhdessä Heli Ojalehdon kanssa sekä piispa Teemu Laajasalo. Liturgi Yrjö Ikonen, urkuri Anu Pulkkinen, kanttori Risto Pulkamo.

Välipala kirkon edustalla etukäteen ilmoittautuneille. Mahdollisuus ottaa selfieitä yllätysvieraiden kanssa.

Ilmoittaudu 20.8. mennessä tästä linkistä jotta saat sunnuntaina välipalan. Ilmoittautumismaksu 10 €.

Jos olette tulossa ryhmänä, pyydämme ilmoittautumaan sähköpostilla: kristiina.tuohimaa@evl.fi (sähköpostiviestiin osallistujien nimet ja mahdolliset erityisruokavaliot)

Juhla kirkossa klo 12-13. Ohjelmassa musiikkia, tanssia ja yhteislaulua siipien suojassa.

Kirkkopyhä-vuoron luovuttaminen Pohjois-Karjalaan.

Ota kirkkopyhään mukaan huivi, jota voit heiluttaa messussa.

Pitkämatkalaisille pieni illanvietto lauantai-iltana 7.9. klo 17-19 kryptassa, kirkon alakerrassa. Voit tulla laulamaan karaokea ja syömään iltapalaa sekä osallistua taiteilija Uuno Palosaaren taidenäyttelyn avajaisiin.

Voima-Uuno Palosaaren taidetta -näyttelyn töitä voi katsella ja ostaa myös sunnuntaina messun ja juhlan jälkeen klo 15 asti. Näyttely on avoinna kryptassa arkisin klo 12–16 pe 13.9. asti. Kryptassa on samana aikana esillä myös osa Erityinen elämäni -näyttelystä.

Kirkkoon on esteetön pääsy Kryptan (Kirkkokatu 18) kautta.

Tuomiokirkon messuun voit osallistua myös striimin välityksellä osoitteessa seurakunnan YouTube-kanavalla.‍

Piirros: Timo Railio

Jos haluat vapaaehtoiseksi, ilmoittaudu:

Emilia Freylle: emilia.frey@evl.fi p. 040 513 0854

tai Heli Ojalehdolle heli.ojalehto@evl.fi, p. 050 380 1060‍