16.10. Onneksi olkoon: Sirkka, Sirkku, Stella, Luna | Palaute
Koko Helsinki

Lied-konsertti Myllypuron kirkossa

Herttoniemen seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli19.10.2024 klo 16:00 - 17:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMyllypuron kirkko, Neulapadontie 12, 00920 Helsinki Käyntiosoite Myllynsiipi 10. Parkkipaikka Tuulimyllyntien päässä.

Duo Olga Harrison ja Zibin Hänninen perustettiin huhtikuussa 2024 Metropolia Ammattikorkeakoulussa. Lyhyen mutta työntäyteisen yhteistyönsä aikana Harrison ja Hänninen ovat ehtineet käydä Heikki Pellisen ja Martin Katzin opeissa sekä esiintyä mm. Mikkelin Musiikkijuhlien 2024 päivänavauksessa. Duo esittää monipuolisesti klassista sekä uudempaa Lied-ohjelmistoa, ja osallistuu Helsinki Lied 2024 -kilpailuun.

Barber, Brahms, Kuula, Merikanto, Rahmaninov, Sibelius, Wolf.

Olga Harrison on valmistunut muusikoksi Helsingin konservatoriosta 2022 ja suorittaa laulupedagogin opintoja Metropolia Ammattikorkeakoulussa Reetta Haaviston johdolla. Harrison on Oopperastudio Luovan ja pääkaupunkiseudulla vaikuttavan lauluyhtye Il Concerton perustajajäseniä. Hän on esiintynyt säännöllisesti Arabia kaikuu - Lied-kollektiivin tapahtumissa, kantaesittänyt myös mm. kitarasäestyksellistä musiikkia ja säveltänyt kanteleelle. Tammikuussa 2025 Harrison laulaa Kreivitär Almavivan roolin Metropolia AMK:n tuottamassa W.A. Mozartin Figaron häät -oopperassa.

Kahden kulttuurin kasvattina ja kielialan asiantuntijana Harrison tulkitsee musiikkia yhdeksällä eri kielellä. Liedissä häntä kiehtoo mahdollisuus sanoittaa tunteet musiikin keinoin, oli tekstin alkuperäiskieli mikä hyvänsä. Muusikon uran rakentamisen ohella Harrison tekee goottilaista fiktiota käsittelevää väitöstutkimusta Turun yliopistolla.

Zibin Hänninen alkoi opiskella pianonsoittoa 13-vuotiaana Mikkelin musiikkiopistossa ja jatkoi opintojaan Helsingin konservatoriossa syksyllä 2021. Hännistä opettivat muun muassa Teemu Laasanen, Noora Nikka ja Katja Kaijanen. Mestarikursseilla Hännistä ovat opettaneet Katariina Liimatainen, Eero Heinonen, Irina Zahhrenkova, Hui-Ying Liu-Tawaststjerna, Joonas Pohjonen, Janne Mertanen, Antti Hotti, Kristiina Junttu ja Evgeny Chugunov.

Tärkeimmät esiintymiset Hänniselle ovat olleet Mikkelin Kaupunginorkesterin solistina Nuorten Solistien konserteissa talvena 2017 ja 2018 sekä osallistuminen keväällä 2021 Kuopion Pianokilpailuun, josta hän sai erikoispalkinnon parhaasta suomalaisten sävellysten tulkinnasta kilpailun III sarjassa (17v.-). Varusmiessoittajana Hänninen oli Kaartin soittokunnassa vuonna 2022. Hänninen opiskelee tällä hetkellä pianonsoittoa Joonas Pohjosen opeissa Metropolian ammattikorkeakoulussa.

Liedissä Hännistä viehättää erityisesti runous, jota lauletaan pianomusiikin kanssa. Hän kokee, että Liedissä piilee voimaa ilmaista syviä tunteita ja samalla mahdollisuus löytää oma maailmankatsomus.

Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma maksaa 10 euroa.