06.10. Onneksi olkoon: Pinja, Minttu | Palaute

Messuavustajakoulutus Käpylän kirkossa

Oulunkylän seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli06.10.2024 klo 16:30 - 19:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliKäpylän kirkko, Metsolantie 14, 00610 Helsinki

Messuavustajakoulutus

sunnuntaina 6.10. klo 16:30 Käpylän kirkossa

Parhaat messut syntyvät yhdessä tekemällä. Tervetuloa mukaan Oulunkylän seurakunnan messuavustajatoimintaan!

Messuavustajakoulutuksessa pääset syvemmälle messuun ja saat perehdytyksen eri tehtäviin.

Koulutus järjestetään sunnuntaina 6.10. klo 16.30 Käpylän kirkolla.

Koulutuksen päätteeksi klo 18 Käpylän kirkossa on messu, johon voit halutessasi jäädä.

Lisätietoa: Kaisa Heininen, kaisa.heininen@evl.fi, p. 050 380 4103

Mitä messuavustaja tekee?

Messuavustajana voi olla hyvin monella eri tavalla - mikä parhaiten sopii omaan persoonaan ja elämäntilanteeseen.

Messuavustajat voivat ilmoittautua Clara-järjestelmän kautta haluamaansa tehtävään, silloin kun itse pääsevät tulemaan. Seurakuntalaisia tarvitaan esimerkiksi jakamaan ehtoollista, lukemaan tekstejä, keräämään kolehtia ja toivottamaan ihmisiä tervetulleeksi. Avustajat tulevat kirkolle n. 30 minuuttia ennen messun alkua, jolloin käydään papin johdolla läpi messun kulku ja kunkin tehtävät.

Lisäksi seurakunnassa toimii seurakuntalaisten muodostama messuryhmä, joka suunnittelee ja valmistelee muutaman messun kaudessa yhdessä papin ja kanttorin kanssa. Ryhmäläiset kokoontuvat messua edeltävällä viikolla palaveriin, jossa pohditaan yhdessä raamatuntekstejä, listataan esirukousaiheita, sovitaan tehtävänjako ja mietitään messuun sopivia virsiä. Myös tähän olet tervetullut mukaan.

Messuavustajana pääset myös mukaan Oulunkylän seurakunnan laajempaan vapaaehtoisporukkaan!